Blockchain Stories
vrijdag 26 juni 2026 BTC -- / --
🔍

Elon Musk over Satoshi en Bitcoin

Maak Blockchain Stories een voorkeursbron op Google
Elon Musk Bitcoin Satoshi
Elon Musk Bitcoin Satoshi

Een van de grootste ondernemers en ingenieurs van dit moment heeft zich op Twitter uitgelaten over Nakamoto Satoshi en de Bitcoin. Elon Musk, want over hem hebben we het, verteld ook over de hoeveelheid cryptomunten die hij in bezit heeft.

Musk en (zijn) Bitcoin

Nou ja… Cryptomunten.. Eigenlijk moeten we het hebben over alleen Bitcoin (BTC) hebben. Want dat is namelijk de enige cryptovaluta die Elon in bezit heeft. En deze munten heeft hij nog niet eens zelf aangeschaft, maar deze zijn ontvangen van een vriend. In totaal gaat het ook slechts over 0,25 BTC. De CEO en founder van Tesla en SpaceX reageerde met deze mededeling op een publicatie van een interview dat hij deed bij ARK. Hierin vertelde hij ook dat hij Bitcoin tamelijk brilliant vindt. Hij verwacht dat het het papiergeld verdwijnt en vervangen gaat worden. Crypto is in zijn vorm een methode die duidelijk beter werkt dan de bankbiljetten.

Deze uitspraken maakt het toch bijzonder dat zo’n innovatieve entrepreneur weg blijft van het aanschaffen van ‘eigen’ cryptomunten. Aan de andere kant hoeft hij het met een vermogen van 22 miljard Amerikaanse Dollars ook niet voor het geld te doen.

“It bypasses currency controls. … Paper money is going away. And crypto is a far better way to transfer values than a piece of paper, that’s for sure.”

That said, I still only own 0.25 BTC, which a friend sent me several years ago. Don’t have any crypto holdings.

— Elon Musk (@elonmusk) · February 21, 2019

Elon Musk over Satoshi

Naast de uitlatingen over Bitcoin en crypto in het algemeen, gaf Elon Musk ook zijn mening over Nakamoto Satoshi. Er gaan al geruime tijd de geruchten rond dat hij deze anonieme persoon is. Dit lijkt echter eerder een mooi verhaal te zijn en het wordt dan ook simpelweg aan de kant geschoven door de betreffende Musk.

In en antwoord op een tweet dat hij Satoshi Nakamoto zou zijn, grapte de CEO dat Satoshi een Nobel Prijs verdient voor ‘delayed gratification’. Deze uitspraak doet hij omdat Satoshi een fortuin aan Bitcoin in bezit heeft, die lang geleden zijn verdiend met het testen van het netwerk. Hij/zij heeft/hebben er namelijk niets voor uit hoeven geven en heeft deze Bitcoins ook nog niet verkocht.

Whoever owns the early BTC deserves a Nobel prize in delayed gratification

— Elon Musk (@elonmusk) · February 21, 2019

Lees op CCNmeer over dit onderwerp

Vat dit artikel samen met AI

Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.

Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.

Meer Bitcoin Nieuws

Meer nieuws ›