Blockchain Stories
vrijdag 26 juni 2026 BTC -- / --
🔍

ATM-operator Bitcoin Depot verwacht enorme stijging in gebruik crypto ATMs door Bitcoin Halving

Maak Blockchain Stories een voorkeursbron op Google
crypto-atms
crypto-atms

Brandon Mintz, CEO van het Bitcoin ATM bedrijf Bitcoin Depot, verwacht dat er een wereldwijde trend gaat komen om crypto ATMs te kopen. De reden die hij hiervoor geeft, is FOMO (Fear Of Missing Out) rondom de Bitcoin Halving.

De periode na de halving komt er meestal een rush aan mensen die Bitcoin willen kopen. Mintz geeft aan dat de FOMO ervoor zal zorgen dat er veel meer vraag is naar crypto ATMs.

In 2023 ging het niet zo goed met de crypto ATMs. In tien jaar was dit de eerste keer dat de vraag achteruit ging. Dit werd veroorzaakt door het instorten van tientallen grote cryptobedrijven. Tot nu toe ziet het er in 2024 al positief uit. Volgens gegevens van CoinATMRadar zijn er dit jaar al bijna 1500 crypto ATMs geïnstalleerd.

FOMO zorgt voor meer crypto ATMs

Mintz verwacht dat de FOMO fase en toegenomen hoeveelheid cryptocurrencies meer mensen naar de crypto ATMs zal trekken. Echter denkt hij ook dat het nog vroeg is om hier een duidelijk beeld van te geven.

In het verleden hebben we rond de halving ook een toename gezien in Bitcoin ATMs. Dit gebeurt met name na de halving, wanneer we ook een stijging zien in de waarde van de Bitcoin.

Ondanks dat er steeds meer crypto ATMs gebruikt worden, lijkt het erop dat over de laatste 18 maanden nog steeds een daling in de hoeveelheid gebruikte crypto ATMs is.

Eén van de redenen van dit verlies, is dat Coin Cloud, een grote operator met meer dan 5.000 ATMs, failliet is gegaan. Daarnaast heeft de val van de crypto exchange FTX ook niet veel goeds betekend voor de crypto markt.

Crypto ATMs worden steeds vaker gehackt

Het gebruik van crypto ATMs is echter niet altijd positief. Het komt de laatste tijd steeds vaker voor dat ze gehackt worden.

Vorig jaar had de grote crypto ATM fabrikant General Bytes een enorme lek. Dit heeft ervoor gezorgd dat er ruim $ 1,5 miljoen aan Bitcoin is gestolen. Destijds gaf het bedrijf aan dat een hacker zijn eigen Java-applicatie kon uploaden naar de ATMs van het bedrijf. Hierdoor kon hij de API-sleutels lezen en decoderen om toegang te krijgen tot de wallets.

In augustus 2022 gebeurde hetzelfde bij General Bytes, waarbij $ 16.000 gestolen werd. Ondanks dat Bitcoin ATMs populairder worden, is het dus wel verstandig om te letten op de beveiliging.

Vat dit artikel samen met AI

Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.

Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.

Meer Bitcoin Nieuws

Meer nieuws ›