Hoofdadvocaat Ripple reageert op boete van bijna $ 2 miljard
De hoofdadvocaat van Ripple, Stuart Alderoty, reageert op de boete van bijna $2 miljard die de Amerikaanse SEC op heeft gelegd. Het lijkt erop dat Ripple actie wil ondernemen tegen de boete. Hoe ze dit willen doen, maken ze nog niet bekend.
De motie tegen Ripple
In de op 25 maart ingediende motie verzocht de SEC de Amerikaanse districtsrechtbank voor het zuidelijke district van New York om Ripple te veroordelen tot betaling van $ 876.308.712 aan kwijtschelding, $ 198.150.940 aan conservatoire rente en $ 876.308.712 aan civiele boete, voor een totaal ongeveer $ 1,95 miljard.
Deze motie betreft een rechtszaak die de Amerikaanse SEC aan heeft gespannen tegen Ripple in 2020. De toezichthouder had Ripple ervan beschuldigd dat ze de XRP als een niet-geregisteerd effect hebben verkocht.
De districtrechter, Analisa Torres, besloot dat de geautomatiseerde marktverkoop van Ripple geen effectenaanbod vormde. Desondanks besloot ze dat de verkoop alsnog in strijd was met de effectenwet.
Jarenlange overtredingen
Volgens de SEC heeft Ripple zich jarenlang schuldig gemaakt aan het schenden van de effectenwet, ter waarde van bijna $ 1 miljard: “Rechtbanken in dit district leggen routinematig voorlopige voorzieningen, kwijtschelding, conservatoire rente en boetes op aan gedaagden die de effectenwetten overtreden.”
“Het Hof zou dat hier moeten doen, gezien de bevinding dat Ripple op illegale wijze honderden miljoenen dollars heeft opgehaald door zich in de loop van vele jaren bezig te houden met niet-geregistreerde aanbiedingen en verkopen van effecten.”, vervolgt de SEC.
Reactie van Ripple
De hoofdadvocaat van Ripple, Stuart Alderoty, heeft kort gereageerd op X (Twitter):
Seeing some confusion on next steps with the SEC vs. Ripple case. To clarify – Ripple will file its response to the SEC’s request for penalties by April 22 and the SEC has until May 6 to reply. There is no final pretrial conference because the SEC dismissed the charges against… https://t.co/Jn5Pw5rM30
In dit bericht corrigeert Alderoty ook misinformatie over de laatste conferentie voor de rechtszaak op 16 april. Het schijnt dat de SEC al had besloten geen claims in te dienen tegen de CEO van Ripple Brad Garlinghouse en de uitvoerend voorzitter Chris Larsen: “Er is geen definitieve conferentie vóór het proces omdat de SEC de aanklachten tegen Brad Garlinghouse en Chris Larsen heeft afgewezen.”
Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.
Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.