Beercoin (BEER) maakt onverwachte comeback na $15 miljoen cashout
Beercoin (BEER) heeft opnieuw de aandacht getrokken, dit keer met een onverwachte herstel na een enorme crash die aangewakkerd werd door een flinke sell-off van het team. Eerder trok de Solana memecoin de aandacht door duizenden procenten te stijgen en onlangs kwam BEER in de schijnwerpers door met meer dan 80% te dalen. Dit kwam door massale verkopen door insider traders, zoals gerapporteerd door gebruiker Wazz op X.
The Solana shitcoin $BEER went down 80% a few days after listing on @Bybit_Official with insiders/team cashing out $15M+ The team/insiders controlled 50%+ of supply One of the biggest and more ellaborate meme scams I've seen so far here are the wallets that caused the dump🧵
Massale verkoop door insiders
Het lijkt erop dat 13 verschillende wallets verantwoordelijk waren voor een dump ter waarde van $15 miljoen. Wazz deelde zijn bevindingen op X, waarin hij uitlegt hoe de insiders, die meer dan 50% van de voorraad van BEER in handen hadden, gezamenlijk de markt overspoelden. Dit veroorzaakte een enorme prijsdaling, slechts enkele dagen na de listing op Bybit.
Wazz beschuldigde de ontwikkelaars en insiders van het opzettelijk dumpen van hun tokens en noemde het “een van de grootste en meest uitgebreide meme scams” die hij had gezien. Hij gaf details van verschillende walletsdie aanzienlijke bedragen verkochten, variërend van $666K tot $1.6 miljoen.
Een van de eerste wallets verkocht $1.6 miljoen in één keer, wat waarschijnlijk de eerste aanzet tot de dump gaf. Andere wallets volgden snel met vergelijkbare verkopen, elk onderdeel van dezelfde cluster die oorspronkelijk 50% van de munten bezat. Wazz suggereert ook dat sommige wallets werden gebruikt om de prijs te manipuleren en ervoor te zorgen dat deze niet te ver zou dalen.
Wazz merkte ook op dat er waarschijnlijk nog veel meer wallets betrokken waren bij deze dump, wat het totale bedrag dat werd verkocht nog hoger maakt.
Ondanks deze massale verkoop, is de huidige prijs van BEER $0.0002901, waardoor de volledige dump teniet is gedaan. Op dit moment handelt BEER zo’n 11% lager dan 24 uur geleden. Op onderstaande afbeelding is de dump duidelijk te zien.
Dump Beercoin. Bron: DEXScreener
Kritiek op Bybit
Naast zijn kritiek op de insiders, uitte Wazz ook zijn ongenoegen over Bybit, het platform dat BEER had gelist. Hij vroeg zich af waarom een gerenommeerde exchange als Bybit dit soort memecoins, die potentieel gevaarlijk en manipuleerbaar zijn, zou toestaan op hun platform.
Het is bijzonder dat Wazz alleen kritiek uit op Bybit, aangezien andere grote exchanges BEER ook hebben gelist. Denk aan KuCoin, HTX en Gate.io.
De situatie rondom Beercoin benadrukt de risico’s en de volatiliteit van memecoins, zelfs als deze op grote crypto exchanges gelist zijn. Terwijl sommige beleggers enorme winsten kunnen maken, blijven de gevaren van insider trading en marktmanipulatie een groot probleem. Voor nu lijkt BEER zich enigszins te herstellen, maar de toekomst van deze memecoin blijft onzeker.
Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.
Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.