FTX wil terugkomen: Bullish voor FTT, USTC en LUNA?
FTX is van plan om binnenkort haar activiteiten als crypto exchange te hervatten. Om dit voor elkaar te krijgen, moet er waarschijnlijk nog een schuld van $11 miljard worden afbetaald. Deze terugbetaling in combinatie met optimisme onder de beleggers groeit aanzienlijk naarmate de schuld wordt afbetaald.
Herlancering voor FTX
De kans is groot dat de FTX binnenkort terug wil komen voor een herlancering. Na de dramatische instorting in 2022 is de exchange zich voor gaan bereiden op een herlancering. Een recente post op X (Twitter) van DeFi analist Hanzo suggereert dat de recente inspanningen van de FTX voor het terugbetalen van schulden voor een heropleving van bepaalde tokens kan zorgen:
3 | $LUNA LUNA is crucial to Terra's ecosystem and is affected by FTX. FTX listed LUNA, boosting liquidity and market access for Terra. Additionally, Alameda Research, linked to FTX, invested in Terraform Labs!
Hieronder vallen tokens FTT, USTC en LUNA. In één van de posts laat Hanzo weten:
“Na de herlancering van FTX, is er een GROTE kans dat de tokens herstellen.”
Sinds de ineenstorting van FTX in november 2022, waarbij miljarden aan gebruikersfondsen weggevaagd werden, heeft FTX hard gewerkt aan een robuust reorganisatieplan. Zo beweert het bedrijf dat ze haar schulden van $11 miljard kwijt kan schelden, dankzij de verkoop van activa die potentieel $16,3 miljard op kan leveren.
Dit plan belooft aan alle getroffen klanten dat ze de verliezen terug zullen betalen, wat aanleiding geeft tot optimisme en speculatie over de toekomst van FTX en de bijbehorende tokens.
Positiviteit voor FTX tokens
Eén van de tokens die een heropleving kan krijgen, is de FTT, het native token van FTX. De waarde van de FTT is compleet gekelderd na de ondergang van FTX, waarbij de token 98% van haar waarde is verloren. Door de plannen van FTX om schulden af te betalen, gaat er veel speculatie rond dat de waarde van de FTT weer kan stijgen.
Sommige marktexperts zijn erg optimistisch over mogelijke koersstijgingen van de FTT. Zo onthulde analist Mags in een recent bericht dat FTT al weken verworven wordt:
$FTT Accumulating this shitcoin for the past few weeks. It will either give me a 5x return or is going to zero. aiming for $10, inverse FTX soon ?
Dit gebeurt ondanks dat de FTT afgeschilderd is als een ‘shitcoin’ zonder intrisieke waarde om de waarde ervan te vergroten, afgezien van marktspeculaties.
USTC en LUNA
Op dezelfde manier leed de USTC, de stablecoin van Terra, een grote terugval als gevolg van de ineenstorting van de FTX. Door de herlancering van de FTX en het terugbetalen van de schulden, kan het vertrouwen en de stabiliteit voor USTC weer hersteld worden.
Ook LUNA, een ander onderdeel van het Terra ecosysteem is hard getroffen door de ineenstorting van de FTX. De FTX had eerder LUNA genoteerd, waardoor de liquiditeit en markttoegang voor de token werd verbeterd. Een heropleving van de exchange kan ervoor zorgen dat ook deze token een nieuw leven in wordt geblazen.
Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.
Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.