Blockchain Stories
vrijdag 26 juni 2026 BTC -- / --
🔍

Duitsland verkoopt wederom een flinke hoeveelheid BTC

Maak Blockchain Stories een voorkeursbron op Google
duitsland verkoopt wederom een flinke hoeveelheid btc
duitsland verkoopt wederom een flinke hoeveelheid btc

Eerder berichtten wij over het feit dat de Duitse overheid een flinke hoeveelheid BTC verkocht. Over deze handeling van de Duitse overheid kunnen wij nu wederom berichten. Uit een tweet van Lookonchain blijkt namelijk dat de Duitse overheid nog eens een flinke hoeveelheid BTC verkocht heeft:

The German Government transferred 832.7 $BTC ($52M) out again 35 minutes ago, of which 282.7 $BTC ($17.65M) was transferred to #Bitstamp , #Coinbase and #Kraken . German Government currently holds 43,859 $BTC ($2.74B). https://t.co/uBaH2Wtxev

— Lookonchain (@lookonchain) · July 2, 2024

Waarom verkoopt Duitsland Bitcoin?

De BTC die Duitsland verkoopt, is eerder door de Duitse overheid in beslag genomen. Deze in beslag genomen BTC wordt nu door de Duitse overheid verkocht, waarvoor uiteraard het nodige te zeggen valt. De Bitcoin koers is in de afgelopen dagen weer aardig gestegen. De verkoop van Bitcoin lijkt daarom goed getimed te zijn door de Duitse overheid.

Het kan ook zomaar zijn dat er meerdere redenen voor deze verkoop zijn. Wellicht wil de Duitse overheid een signaal aan andere personen afgeven. Mocht je met bijvoorbeeld BTC frauderen, wordt dit door de Duitse overheid genadeloos afgestraft. Al je bezittingen worden in beslag genomen en vervolgens door de overheid verkocht. Uiteraard komt het geld niet jouw kant op, maar belandt het geld bij de overheid.

Wellicht wil de Duitse overheid op deze manier ook invloed op de cryptomarkt uitoefenen. Een dergelijke grote verkoop namelijk van invloed zijn op de Bitcoin koers. Uiteraard is een overheid gebaat bij lagere koersen, zodat men hun geld in andere financiële producten investeert. In financiële producten waar de overheid zelf meer aan heeft en een beter toezicht op heeft.

Met deze meest recente transacties voert de Duitse overheid veel invloed uit op de Bitcoin markt. Het gaat namelijk om een transactie van maar liefst 832,7 BTC. Deze hoeveelheid Bitcoin heeft een geschatte waarde van ongeveer $52 miljoen.

Een groot deel van deze BTC is naar bekende exchanges gegaan, zoals Bitstamp, Coinbase en Kraken. Het gaat om precies te zijn om 282,7 BTC die hun weg naar deze exchanges hebben gevonden. De overige hoeveelheid BTC zijn op een andere manier in het handelsverkeer terechtgekomen.

Duitsland is niet de enige

De Duitse overheid is niet de enige overheid die voor de verkoop van BTC kiest. De Amerikaanse overheid heeft hier namelijk ook een handje van, zoals we recent ook al beschreven. Dat beide overheden min of meer tegelijkertijd veel Bitcoin op de markt brengen, lijkt bijna geen toeval meer te zijn.

Het een en ander heeft wel met de marktontwikkelingen te maken. Duitsland kreeg door een aanhouding veel BTC in bezit, terwijl in Amerika ook meerdere processen gaande zijn.

Beide overheden spelen hiermee wel een cruciale rol in de Bitcoin ontwikkelingen. Door deze verkopen is er namelijk een overschot van BTC op de markt aanwezig. Het logische gevolg hiervan zou een dalende Bitcoin koers zijn. Wat we vooralsnog zien, is dat de Bitcoin koers lichtjes daalt. Op het moment van schrijven is de Bitcoin koers met slechts 0,22% gedaald. Het echte effect van de verkopen van de Duitse- en Amerikaanse overheid zijn dus nog niet te voelen.

Vat dit artikel samen met AI

Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.

Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.

Meer Bitcoin Nieuws

Meer nieuws ›