Blockchain Stories
vrijdag 26 juni 2026 BTC -- / --
🔍

Bitcoin ETF inflow van $140 miljoen in 1 dag ondanks marktdaling

Maak Blockchain Stories een voorkeursbron op Google
Bitcoin ETF inflow van 140 miljoen in 1 dag ondanks marktdaling
Bitcoin ETF inflow van 140 miljoen in 1 dag ondanks marktdaling

Na de recente Amerikaanse Onafhankelijkheidsdag op 4 juli, waarbij de Bitcoin koers onder $54.000 zakte, zagen spot Bitcoin ETF’s een aanzienlijke instroom op 5 juli. In totaal werd meer dan 143 miljoen aan alle ETF’s toegevoegd.

Dit komt ondanks een verlies van meer dan $500 miljard in de markt door de verkoop van Bitcoin door de Duitse overheid en de start van uitbetalingen door Mt. Gox.

Hoogste Bitcoin ETF inflow sinds weken

Volgens Farside Investors zagen Bitcoin exchange-traded funds (ETFs) op de laatste handelsdag van de week veelbelovende activiteit, met een instroom van meer dan $140 miljoen. Dit is de hoogste Bitcoin ETF inflow sinds weken. De stijging komt na een reeks negatieve gebeurtenissen die de Bitcoin koers onder de $54.000 drukte.

BTC ETF Inflow/Outflow – We had a good inflow of about +$143M yesterday, highest we've seen in the past few weeks • $FBTC had the highest inflow yesterday, contributing to the net positive inflow we saw • As usual, no surprises, #Grayscale (GBTC) saw an outflow yesterday

— Degen Ape Trader (@Degen__Ape__) · July 6, 2024

Op 5 juli registreerde alleen Grayscale’s GBTC een uitstroom van $28,6 miljoen. Alle andere ETF’s bleven gelijk of zagen een hoge instroom. Met als resultaat een totale instroom van $143,1 miljoen.

De Fidelity Bitcoin ETF (FBTC) leidde de instromen met $117 miljoen, wat wijst op sterk investeerdersvertrouwen in het fonds. Na FBTC zag de Bitwise Bitcoin ETF (BITB) een instroom van $30,2 miljoen, terwijl de ARKB en HODL ETF’s respectievelijk $11,3 miljoen en $12,8 miljoen aan instromen zagen.

Op 4 juli was er geen activiteit doordat de Amerikaanse beurzen gesloten zijn door de Onafhankelijkheidsdag.

Externe factoren beïnvloeden de cryptomarkt

Sinds midden juni is er meer dan $500 miljard aan waarde uit de cryptomarkt verdwenen, deels door de inbeslagname en verkoop van 6500 Bitcoin door de Duitse overheid. Bovendien kondigde de failliete beurs Mt. Gox aan dat het zou beginnen met de distributie van activa aan schuldeisers van de hack van 2014, wat extra druk op de Bitcoin koers uitoefende.

Vat dit artikel samen met AI

Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.

Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.

Meer ETF Nieuws

Meer nieuws ›