Duitsland verkoopt recordaantal BTC, maar waarom?
De afgelopen dagen is een hoop te doen om de dalende BTC koers. De koers is met meer dan 10% gedaald, waardoor veel experts roepen ‘buy the dip’. Een logische gedachtegang aangezien de BTC koers historisch gezien véél hoger heeft gestaan dan de huidige koers. Een van de redenen voor de forse daling van BTC is de verkoop van BTC door de Duitse overheid. De overheid van onze Oosterburen heeft inmiddels een recordaantal BTC verkocht. Waarom doet de Duitse overheid dit en wat gaat de invloed hiervan op de lange(re) termijn zijn?
🚨🇩🇪BREAKING: GERMAN GOVERNMENT WITHDRAWS 775 #BTC ($43.59 MILLION) FROM @KRAKENFX WITHIN THE LAST HOUR
Meer dan 16.000 BTC op 1 dag
Afgelopen maandag, 8 juli, was voor Bitcoin een vrij bizarre en unieke dag. De Duitse overheid besloot om op die dag meer dan 16.000 BTC te verkopen. Een gigantische hoeveelheid waarmee een nieuw record gevestigd is. Nooit eerder werd door één houder zo’n grote hoeveelheid BTC op één dag verkocht.
Voor de verkoop van deze hoeveelheid BTC gebruikt de Duitse overheid meerdere exchanges. Zo werden grote hoeveelheden naar Kraken, Bitstamp en Coinbase gestuurd. Aan deze verkopen heeft de Duitse overheid meer dan €850 miljoen overgehouden. Een indrukwekkend bedrag.
Waarom kiest de Duitse overheid voor deze verkopen?
Het is vooralsnog niet bekend waarom de Duitse overheid Bitcoin verkoopt. Wat we alleen weten, is dat deze Bitcoin eerder in beslag genomen is door de Duitse overheid. Volgens de overheid is het blijkbaar het verstandigste om nu de Bitcoin te verkopen.
Over de timing kan inmiddels een geestig boek geschreven worden. De BTC koers is immers flink gedaald, waardoor de Duitse overheid een stuk minder geld verdiend heeft met de verkopen. Had de overheid bijvoorbeeld 1 maand geleden voor de verkoop gekozen? Dan had de overheid 17% meer aan de verkoop overgehouden. Ten opzichte van exact een maand geleden is de Bitcoin koers immers met ruim 17% gedaald.
Wat is de invloed van de verkopen van de Duitse overheid?
Vorige week berichtten wij over een behoorlijke invloed van de verkoop van de Duitse overheid. Die berichtgeving lijkt momenteel al achterhaald te zijn. De verkopen die de Duitse overheid op maandag 8 juli deed, zijn op dinsdag 9 juli al niet meer merkbaar.
Sterker nog: op het moment van schrijven staat de Bitcoin koers gewoon in de plus. Dit is tamelijk opvallend met het oog op de hoeveelheid BTC die op de markt terecht zijn gekomen. Is er dan toch sprake van een veranderend sentiment op de Bitcoin markt? Of is de correctie van Bitcoin en alle andere altcoins inmiddels afgerond? De tijd zal het ons leren. Het is in ieder geval opvallend dat de Bitcoin koers behoorlijk stabiel blijft, ondanks de verkopen.
Let me get this straight The German government sold $1bn of BTC today And the market fully rebounded and is going up? Holy shit bears are FUCKED
Gaat Duitsland nog meer BTC verkopen?
Het is heel goed mogelijk dat Duitsland op termijn nog meer BTC gaat verkopen. Men zou namelijk nog meer dan 23.000 BTC in bezit hebben. Deze hoeveelheid BTC vertegenwoordigt tegen de huidige koers ongeveer €1,17 miljard. Dit bedrag wil de Duitse overheid ongetwijfeld niet mislopen.
Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.
Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.