Het is voorbij: Duitsland heeft alle Bitcoin verkocht
Duitsland heeft al zijn in beslag genomen Bitcoin verkocht, en de crypto community heeft hier veel over te zeggen. De officiële Bitcoin wallet van de Duitse overheid is nu leeg, volgens de gegevens van Arkham Intelligence. Dit betekent waarschijnlijk het einde van de verkoopdruk vanuit deze economische grootmacht.
Goed om te weten is dat de Bitcoin in beslag genomen is door de Duitse staat Saksen en dat zij verplicht waren om alle Bitcoin te verkopen. In totaal werd er zo’n 50.000 BTC in beslag genomen en de afgelopen maand op de markt gedumpt.
BREAKING: The German Government is now out of Bitcoin. The German Government just sent 3846.05 BTC ($223.81M) to Flow Traders and 139Po (likely institutional deposit/OTC service). The German Government has 0 BTC ($0.00M) remaining.
Laatste verkoop van Bitcoin door Duitsland
Op donderdag had de Duitse overheid nog 4925 BTC in bezit, ter waarde van ongeveer $286,36 miljoen. Dit was een groot verschil met de 50.000 BTC die de overheid op 19 juni nog bezat, na de inbeslagname van de illegale streaming website Movie2k.
Vrijdag begon de overheid met het terugsturen van 4169 BTC naar verschillende crypto exchanges, waaronder Kraken en Coinbase. Later op de dag werden de laatste BTC naar Flow Traders en een institutionele OTC dienst gestuurd.
Is dit de bodem voor Bitcoin?
De verkopen door Duitsland kwamen op een moment dat ook de Amerikaanse overheid Bitcoin verkocht die zij van criminelen hadden geconfisqueerd. De markt had daarnaast te maken met angst over terugbetalingen aan schuldeisersvan de failliete Mt. Gox Bitcoin exchange. Deze factoren, samen met een gebrek aan vraag en liquiditeit, zorgden ervoor dat de Bitcoin koers vorige week daalde tot onder de $54.000, de grootste terugval sinds het hoogtepunt van $73.000 in maart.
Online vierden Bitcoin investeerders het einde van de verkoop door de Duitse overheid, maar er was ook veel kritiek op de beslissing om de Bitcoin te verkopen voor euro.
Nu de verkoop afgerond is, zien analisten dit als een goed moment voor nieuwe investeerders om in te stappen. Institutionele beleggers hebben deze week veel Bitcoin ingekocht en dit was de op een na hoogste inflow sinds maart. In totaal ging er meer dan $1 miljard naar Bitcoin ETF’s.
🚨 Huge week for #Bitcoin ETFs More than $1 Billion of inflows (17.5k BTC) Second biggest inflow week since March! 🔥
De impact van de verkoop door Duitsland blijft zichtbaar in de markt. Ondanks de uitdagingen heeft Bitcoin zijn waarde behouden en staat de koers momenteel rond de $58.100.
Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.
Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.