Ethereum heeft meer blootstelling aan de verkiezing dan Bitcoin
Volgens Matt Hougan, de Chief Investment Officer van Bitwise, heeft Ethereum(Ticker: ETH) meer blootstelling aan de uitkomsten van de Amerikaanse verkiezingen dan Bitcoin (Ticker: BTC).
Hougan merkte op dat sinds 21 juli, toen Kamala Harris Joe Biden verving als Democratisch presidentskandidaat, ETH twee keer zoveel verlies heeft geleden als BTC.
Sinds Harris Biden verving. BTC: -8,7%, ETH: -26%. Ethereum heeft meer blootstelling aan de verkiezingsuitslag dan Bitcoin, naar mijn mening.
Since Harris replaced Biden: * BTC: -8.68% * ETH: -26.19% Ethereum has more exposure to the election outcome than Bitcoin imo.
Sinds Harris Biden verving, is ETH gedaald van $3.300 naar onder de $2.500. BTC daalde in dezelfde periode van boven de $68.000 naar onder de $60.000.
Dit suggereert dat de waargenomen hogere gevoeligheid van ETH voor deze veranderingen zou kunnen betekenen dat de uitslag van de Amerikaanse verkiezingen in november meer invloed zou hebben op de altcoin dan op BTC.
ETH blijft aantrekkelijk ondanks uitdagingen
Daarnaast verloor ETH tussen juli en augustus aanzienlijke marktdominantie doordat liquiditeit naar andere concurrerende activa stroomde, zoals BTC en Solana (Ticker: SOL).
Volgens marktanalyse van Marty Party voorspelde dit weinig goeds voor de grootste altcoin.
Een evaluatie van de ETH/BTC ratio, die de prijsontwikkeling van ETH ten opzichte van BTC volgt, laat zien dat deze sinds eind 2022 in een dalende trend zit.
Crypto Money Flow – goodbye #Ethereum .
ETH presteert al twee jaar ondermaats ten opzichte van BTC. Tenzij het dalende kanaal wordt doorbroken, kan de ondermaatse prestatie van ETH aanhouden.
Bron: TradingView
Vitalik Buterin, mede oprichter van Ethereum, benadrukte echter dat ETH nog steeds aantrekkelijk is, ondanks het overweldigend zwakke marktsentiment. Als reactie op de bewering dat Solana meer ontwikkelaars heeft dan ETH en de komende vijf jaar de voorkeur zou krijgen, zei Buterin:
Ik hou ervan hoe de grafiek het succes van Ethereum onderwaardeert door de L2’s als aparte categorieën te vermelden, maar zelfs met die handicap ziet Ethereum er nog steeds geweldig uit 😂😂
I like how the chart understates ethereum's success by listing the L2s as separate categories, but even with that handicap ethereum still looks great 😂😂
Ondertussen verloor ETH woensdag 8% van zijn waarde en zakte onder de $2.500, waarmee het de meeste herstel winsten van augustus uitwiste. De altcoin moet de $2.500 opnieuw bereiken voor een mogelijke herstel trend.
Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.
Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.