Bitcoin ETF’s noteren weer een positieve dag
Het was lang geleden: een positieve dag voor de Bitcoin ETF’s. Zo schreven wij gister nog dat de ETF’s een record streak van 8 negatieve dagen hadden. Deze streak ging gepaard met een uitstroom van meer dan $1 miljard. Een duizelingwekkend bedrag dat de gehele crypto ETF markt niet zomaar terug ziet keren.
Aan deze negatieve streak is gelukkig een einde gekomen. De Bitcoin ETF’s noteerden gister namelijk een netto instroom van meer dan $28 miljoen. Dit lijkt een klein bedrag te zijn ten opzichte van $1 miljard, maar het is in ieder geval weer een begin. Gaat dit de opmaat worden naar weer een groter marktaandeel van de Bitcoin ETF’s?
First day of spot #Bitcoin ETF inflows again, after 8 days of outflows in a row!
Waar komt deze ommekeer opeens vandaan?
De afgelopen week was dramatisch. Het was simpelweg voor het eerst in de historie dat de Bitcoin ETF’s maar liefst 8 negatieve dagen noteerden. Deze streak is nu ten einde gekomen, maar waar komt deze ommekeer opeens vandaan?
Dit heeft mogelijk te maken met het voorzichtige herstel van de Bitcoin koers. De koers kleurde gister weer groen, nadat de koers het vorige week bijzonder lastig had. Dit geeft ons het vermoeden dat er een duidelijke correlatie zit tussen de Bitcoin koers en de in- en uitstroom bij de Bitcoin ETF’s.
Tevens lijkt er een iets ander sentiment in de markt te heersen. Dit komt wellicht door de lichte stijging van de Bitcoin koers gisteren, maar ook door talloze externe factoren. Zo lijkt de renteverlaging er in Amerika écht aan te komen. Dit gaat hoogstwaarschijnlijk goed nieuws betekenen voor de Bitcoin koers.
Ook meerdere analisten lijken weer iets positiever te zijn over de Bitcoin koers. Eerder nog waarschuwden analisten over een verdere daling richting $50.000, maar inmiddels wordt over hogere koersen gesproken. Zo ook de analist Morani die het zelfs weer heeft over een koers van $60.000.
$BTC Yesterday we saw a nice pump into this very important area. Very curious to see what we get today and tomorrow. Reclaiming this could mean we are off to way highers prices. Rejecting here not good. 57k and 60k most important triggers for me. #Bitcoin
Grote verschillen in de ETF’s
Ook gister weer waren er grote verschillen waarneembaar in de ETF’s. De Fidelity’s FBTC had bijvoorbeeld een instroom van meer dan $28 miljoen. Ook de ETF van Bitwise deed een duit in het zakje met een instroom van meer dan $21 miljoen.
Grootste verliezer gister was de Grayscale GBTC; deze ETF had te kampen met een uitstroom van meer dan $22 miljoen. De prestatie van de BlackRocks IBIT ETF was ook opmerkelijk te noemen. Dit is de grootste Bitcoin ETF qua vermogen, maar moest toch genoegen nemen met een uitstroom van iets meer dan $9 miljoen.
De Bitcoin Spot ETF markt lijkt in ieder geval een opleving door te maken. Dit kan zomaar goed nieuws voor de gehele cryptomarkt betekenen. Tegelijkertijd is in de afgelopen weken gebleken dat ook de Bitcoin ETF markt behoorlijk volatiel is. Sommige dagen schijnt de zon volle bak, terwijl het de dag erna met bakken uit de hemel komt. Dit maakt het investeren in Bitcoin ETF’s zowel uitdagend als interessant. Wat denk jij? Is dit het juiste moment om in de Bitcoin ETF’s te stappen of wacht je liever nog even?
Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.
Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.