Morgan Stanley breidt positie in Bitcoin ETF’s verder uit
De afgelopen week is er voortdurend goed nieuws over de Bitcoin ETF’s te melden. De 11 Bitcoin Spot ETF’s noteren dagelijks een gigantische netto instroom, waaruit duidelijk blijkt dat dit financiële product steeds populairder wordt. Niet alleen onder particuliere beleggers, maar ook onder grote instanties en bedrijven. Uit Amerikaanse data is namelijk gebleken dat Morgan Stanley in de afgelopen periode hun positie in Bitcoin ETF’s verder uitgebreid heeft.
Meer dan $272 miljoen in bezit
Morgan Stanley is één van de grootste investeringsbanken in Amerika. Het is tegelijkertijd ook één van de grootste financiële dienstverleners in Amerika. Vanuit deze rol zou je verwachten dat Morgan Stanley een groot voorstander van het huidige monetaire stelsel is. Dat is ook zo, maar toch heeft deze dienstverlener grootschalig in Bitcoin ETF’s geïnvesteerd. Dat blijkt in ieder geval uit de formulieren die Morgan Stanley recent ingevuld heeft.
Financiële bedrijven zijn in Amerika verplicht om hun bezittingen door te geven. Dit heeft Morgan Stanley recentelijk ook gedaan, getuige deze formulieren. Uit deze formulieren blijkt dat deze financiële dienstverlener meer dan $272 miljoen in de Bitcoin Spot ETF’s heeft gestoken.
Bitcoin ETFs Gain Ground as Morgan Stanley Holds $272 Million – https://t.co/Id2jCAgdqR
Morgan Stanley is niet de enige financiële instantie die deze investeringen heeft gemaakt. Uit formulieren van andere bedrijven bleek dat ook Goldman Sachs en DRW Capital in crypto ETF’s hebben geïnvesteerd. Deze twee bedrijven gezamenlijk hebben meer dan $600 miljoen in de Bitcoin- en Ethereum ETF’s geïnvesteerd.
Massale adoptie
Meer en meer lijkt het erop dat crypto massaal geadopteerd wordt. In bijvoorbeeld India kiezen ontzettend veel mensen momenteel voor een investering in crypto, terwijl dit dus ook door financiële dienstverleners wordt gedaan. Dat mag opmerkelijk genoemd worden, omdat bovengenoemde instanties juist baat hebben bij het huidige monetaire stelsel. Toch lijken deze instanties ook interesse in de crypto ETF’s te hebben.
Dit past in het huidige beeld dat we zien wat betreft crypto adoptie. Meer en meer instanties, bedrijven en ook particuliere beleggers kiezen voor een investering in crypto. Dat in dit geval Morgan Stanley ook voor Bitcoin ETF’s heeft gekozen, is voor de gehele cryptowereld een goed teken. De cryptowereld staat eigenlijk nog in kinderschoenen, aangezien Bitcoin pas in 2008 gelanceerd werd. Nu, pakweg 16 jaar later, investeert een financiële grootmacht als Morgan Stanley dus al in Bitcoin ETF’s. Veelzeggend voor de snelheid waarmee crypto geadopteerd wordt en ook veelzeggend voor de potentie van crypto.
Er zijn meerdere mogelijke redenen waarom Morgan Stanley voor deze investeringen heeft gekozen. Ten eerste om risico’s te spreiden en ten tweede om potentieel te kunnen profiteren van een flinke Bitcoin koersstijging. Deze stijging ligt wel in de lijn der verwachtingen, gezien de ontwikkelingen en het bullish sentiment. Een financiële grootmacht als Morgan Stanley wil hier uiteraard ook van (kunnen) profiteren.
Ten derde kunnen dergelijke instanties niet meer om Bitcoin heen. Bitcoin wordt steeds groter, populairder en dus ook meer en meer omarmd door allerlei partijen. Een bedrijf als Morgan Stanley kan het zich niet veroorloven om deze slag te missen.
Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.
Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.