Reddit verkoopt groot deel van crypto portfolio
Het grote internetforum Reddit koos jaren terug voor de investering in crypto. Met deze investeringen wilde het achterliggende bedrijf hun vermogen beschermen. Door deze investeringen was het uiteraard ook mogelijk om te profiteren van koersstijgingen. Juist nu deze koersstijgingen zich aandoen, kiest Reddit ervoor om een groot deel van hun crypto portfolio te verkopen. Dit maakte het internetforum niet zelf bekend, maar blijkt uit de ingevulde SEC formulieren door Reddit.
Verkoop vond al op 30 september plaats
In de afgelopen maand heeft Bitcoin een flinke groei doorgemaakt. Ten opzichte van 30 dagen geleden staat de huidige Bitcoin koers maar liefst 11,82% hoger. Van deze recente koersstijging heeft Reddit echter niet meer kunnen profiteren. De verkopen van hun crypto tokens vond namelijk al op 30 september plaats.
JUST IN: Reddit sold the majority of its #Bitcoin before BTC started pumping in October — SEC filing
Of beter gezegd: in het derde kwartaal van 2024 heeft Reddit afscheid genomen van een groot deel van hun crypto portfolio. De laatste verkopen vonden op 30 september plaats, waardoor Reddit geen profijt heeft gehad van de recente koersstijging.
Verkoop van Bitcoin en Ethereum
In de afgelopen jaren heeft Reddit het nodige geld in Bitcoin en Ethereum geïnvesteerd. Zoals uit bovenstaand citaat blijkt, heeft het populaire internetforum van beide digitale valuta’s echter afscheid genomen.
Om hoeveel Bitcoin en Ethereum het precies gaat, is niet bekend. Maar, wat wel bekend geworden is, is het totaalbedrag. De verkopen hadden een gezamenlijk verkoopbedrag van $6,87 miljoen. Een vrij fors bedrag, maar Reddit weet dit prima af te zwakken in hun communicatie. Het communicatieteam van Reddit zegt namelijk dat het om kleine bedragen gaat die weinig tot geen invloed hadden op de kwartaalcijfers.
De kwartaalcijfers van Reddit worden overigens steeds minder. Dit komt, volgens hetzelfde communicatieteam, voornamelijk doordat er minder vraag naar advertenties is. De omzet van Reddit is hierdoor gedaald. Is dat dé reden waarom Reddit gekozen heeft voor de verkoop van hun crypto portfolio? Niemand zou het weten. Wat we wel weten, is dat Reddit zich in het verleden meermaals lovend over Bitcoin uitgesproken heeft. Dat maakt de verkopen des te opmerkelijker.
Voor Reddit zelf lijkt dit nieuws overigens prima uit te pakken. Het aandeel van Reddit is in de afgelopen dagen ongekend hard gestegen, terwijl de kwartaalcijfers van het derde kwartaal dus niet al te denderend waren. Desalniettemin lijken investeerders nog steeds geloof in Reddit te hebben.
Waarom heeft Reddit hun crypto verkocht?
Het is vooralsnog niet bekend waarom Reddit ervoor gekozen heeft om hun crypto te verkopen. Wat wel met zekerheid gesteld kan worden, is dat de timing nogal ongelukkig was. Bitcoin heeft immers een indrukwekkende groei doorgemaakt net nadat Reddit de Bitcoin tokens had verkocht. Een ongelukkige timing dus.
Ondertussen kiezen andere bedrijven wel nog voor de investering in Bitcoin. Zo werd deze week nog bekend dat Metaplanet meer dan 1000 BTC in bezit heeft. Ook werd deze week bekend dat een Amerikaanse universiteit in Bitcoin heeft geïnvesteerd. Dit was het voor het eerst dat een universiteit voor investeringen in BTC heeft gekozen. Veelzeggend.
Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.
Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.