Reddit verkoopt grootste deel van Bitcoin holdings
Op 30 oktober heeft Reddit in een SEC aanmelding onthuld dat het de meeste van zijn crypto valuta’s heeft verkocht in het derde kwartaal van 2024.
Reddit heeft een groot deel van zijn Bitcoin (Ticker: BTC) en Ethereum (Ticker: ETH) holdings verkocht. Het platform meldde dat de financiële impact verwaarloosbaar was, aangezien de verkoop plaatsvond voor de Bitcoin rally eind oktober.
De verkoop van crypto door Reddit
Reddit verduidelijkte verder dat het specifieke cryptocurrencies had verworven, voornamelijk voor het product en engineering team, om deze voor gerichte toepassingen te gebruiken.
Voorheen investeerde Reddit overtollige middelen in Bitcoin en Ethereum, maar nu ligt de focus op andere altcoins voor betalingen van bepaalde virtuele items. Per 30 september had Reddit alle BTC en ETH holdings voor bank saldo volledig afgestoten.
Het bedrijf gaf aan open te staan voor toekomstige aankopen van cryptocurrencies, met de verklaring:
We hebben cryptocurrencies aangehouden en geëxperimenteerd met blockchain technologie en kunnen dit in de toekomst opnieuw doen. Dit kan ons blootstellen aan wisselkoersrisico en aanvullende belasting, juridische en regelgevende vereisten.
Timing van de verkoop en invloed op de markt
Deze beslissing viel samen met de recente stijging van Bitcoin, die een piek bereikte van $73.500, slechts $200 onder het historische hoogtepunt van $73.700 in maart. Op het moment van schrijven stond BTC op $70.261.
Reddit liquideerde zijn cryptovaluta toen Bitcoin schommelde tussen $54.000 en $68.000, wat vragen opriep over de timing van deze verkoop te midden van de huidige markt rally. De afgelopen maanden lijkt het platform echter zijn crypto projecten terug te schalen, wat wordt weerspiegeld in een nieuw investeringsbeleid dat bestuur goedkeuring vereist voor toekomstige crypto aankopen.
Reddit beperkt zijn aankopen tot BTC, Ethereum of activa die waarschijnlijk niet als effecten worden geclassificeerd.
Is de beslissing van Reddit start voor andere projecten?
Reddit’s keuze om zijn crypto valuta’s te verkopen is op dit moment opvallend, aangezien geen andere grote bedrijven hun Bitcoin in derde kwartaal hebben geliquideerd.
Volgens een recent rapport van Lookonchain heeft een Ethereum fonds echter ook een verkoop van ETH gedaan, wat bijdraagt aan de marktdruk.
The #EthereumFoundation sold 100 $ETH ($271K) again 3 hours ago. #EthereumFoundation has sold a total of 4,066 $ETH ($11.24M) at an average price of $2,764 this year. https://t.co/NSUnT79m46
Daarnaast gaf data van Whale Alert aan dat er op 20 oktober een aanzienlijke hoeveelheid Dogecoin (Ticker: DOGE) naar de Binance beurs is overgedragen. Hoewel dit een bredere verkooptrend onder verschillende entiteiten zou kunnen suggereren, is de situatie met Bitcoin anders.
Bedrijven zoals MicroStrategy, Marathon, Riot Platforms en Tesla breiden hun Bitcoin-portefeuilles actief uit, aldus gegevens van Bitcoin Treasuries.
Het blijft daarom onduidelijk of de beslissing van Reddit om BTC te verkopen een strategische overweging was of een onderschatting van het lange termijn potentieel van Bitcoin.
Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.
Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.