MicroStrategy oprichter deelt nieuws over nieuwe Bitcoin aankoop
Michael Saylor is één van de grootste voorstanders van Bitcoin. Dit spreekt hij regelmatig op social media uit én laat hij ook zien middels Bitcoin aankopen. Zijn bedrijf, MicroStrategy, heeft immers door de jaren heen duizenden Bitcoin tokens gekocht. Dit wordt keurig door de zogeheten SaylorTracker.com bijgehouden.
Gisteren baarde Saylor echter enigszins opzien. Dit deed hij met onderstaande tweet, waarin hij de gegevens van de SaylorTracker.com betwist:
Something about https://t.co/Bx3917zMqi is not quite right.
Nieuwe Bitcoin aankoop gedaan
De tweet van Michael Saylor kan op verschillende manieren opgevat worden. Het meest voor de hand liggende is echter dat MicroStrategy recent een nieuwe aankoop heeft gedaan. Deze aankoop is inmiddels ook door andere kanalen opgemerkt:
MICROSTRATEGY TO ANNOUNCE 9TH STRAIGHT WEEK OF BUYING BITCOIN
De bovenstaande grafiek is om meerdere redenen subliem te noemen. Zo kun je aan de rechterkant zien dat de hoeveelheid Bitcoin in bezit van MicroStrategy alsmaar toeneemt. Ook geeft de auteur van deze tweet terecht aan dat MicroStrategy nu al 9 weken op rij Bitcoin heeft gekocht.
Wat zegt deze nieuwe aankoop?
Deze nieuwe aankoop van MicroStrategy is allesbehalve opvallend of uniek. Het is immers één van de vele aankopen van dit bedrijf. Het bedrijf dat jaren geleden een unieke Bitcoin strategie heeft ontwikkeld en daardoor een flinke naamsbekendheid verworven heeft.
Deze aankoop laat één ding duidelijk zien: MicroStrategy laat zich niet afleiden door koersontwikkelingen. Ten opzichte van vorige week staat de Bitcoin koers alweer een stuk hoger, maar dit weerhoudt het bedrijf er niet van om consistent in Bitcoin te investeren.
MicroStrategy wil nog eens $2 miljard ophalen
De aankoop waar Saylor op doelt, is dus onderdeel van een groter geheel. Een groter geheel waar MicroStrategy een passend vervolg aan wil geven. In een recent uitgebracht statement geeft het bedrijf namelijk aan nog eens $2 miljard op te willen halen. Ook dit geld gaat weer besteed worden aan de koop van Bitcoin.
Met deze nieuwe investeringsronde zou MicroStrategy zijn positie in Bitcoin alsmaar verder vergroten. Het bedrijf heeft momenteel al méér dan 2% van alle Bitcoin tokens in bezit. Dit is voor het bedrijf uiteraard subliem, zolang de koers blijft stijgen. Op het moment dat de koers echter opeens plots fors onderuitgaat, kan dit zomaar voor problemen bij het bedrijf zorgen. De huidige strategie is daarom allesbehalve risicoloos.
Voor de gehele cryptomarkt is het bovendien niet wenselijk dat MicroStrategy té veel Bitcoin in bezit krijgt. Stel nou dat het bedrijf over een paar jaar een marktaandeel van 10% zou hebben? Dan zou MicroStrategy min of meer in staat zijn om de koers te ‘manipuleren’. Dat is allesbehalve wenselijk, maar uiteraard kunnen de aankopen van MicroStrategy door niemand tegengehouden worden. Het lijkt er zelfs op dat het bedrijf alsmaar meer Bitcoin gaat kopen. Volgens Saylor gaat dit in ieder geval tot unieke gebeurtenissen leiden:
Michael Saylor outlines the path for MicroStrategy becoming a TRILLION DOLLAR company 🤯
Wat vind jij van de aankopen van MicroStrategy? Juich je de aankopen en bijbehorende strategie toe? Of ben je enigszins bang dat het bedrijf té veel macht in de wereld van crypto gaat krijgen?
Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.
Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.