Japans bedrijf gaat $26 miljoen ophalen voor Bitcoin investeringen
In de wereld van Bitcoin speelt één bedrijf een belangrijke rol: MicroStrategy. Dit bedrijf heeft reeds miljarden in Bitcoin geïnvesteerd en is momenteel één van de grootste houders van BTC. Dit is allemaal te danken aan de manier waarop dit bedrijf aan geld komt. Het bedrijf haalt geld bij aandeelhouders op, investeert dit vervolgens in Bitcoin en behaalt daar bizarre rendementen mee. Het Japanse bedrijf Metaplanet heeft dit als voorbeeld genomen.
Ook dit bedrijf heeft door de jaren heen veel geld in Bitcoin geïnvesteerd. Vandaag maakte het bedrijf bekend dat het bij een nieuwe geldophaalronde 4 miljard Japanse Yen gaat incasseren. Dit bedrag staat gelijk aan ongeveer $26 miljoen. Met andere woorden: dit bedrijf heeft nu $26 miljoen in kas om in Bitcoin te investeren.
JUST IN: 🇯🇵 Metaplanet raises ¥4.0 billion to buy more #Bitcoin
Geen unieke Bitcoin strategie
De strategie van Metaplanet verdient zeker niet het label ‘creatief’. Dat hoeft ook helemaal niet. Dit Japanse bedrijf heeft simpelweg goed afgekeken bij het Amerikaanse bedrijf MicroStrategy. Dat bedrijf heeft miljarden in Bitcoin geïnvesteerd en daarmee een ongerealiseerde miljardenwinst behaald. Ondertussen is het MicroStrategy koersaandeel ook nog door het plafond gegaan.
Het is dan ook volledig logisch dat Metaplanet dezelfde strategie volgt. Het bedrijf haalt geld op door bepaalde bedrijfsobligaties uit te geven en investeert vervolgens het opgehaalde geld in Bitcoin. Uit bovenstaand document blijkt dat het bedrijf nu het doel heeft om ongeveer $26 miljoen op te halen. Tegen de huidige Bitcoin koers, tussen de $96.000 en $97.000, zou het om ongeveer 270 BTC tokens gaan.
Ondertussen heeft het bedrijf ook hun plannen voor de toekomst bekendgemaakt. Het bedrijf wil namelijk in 2026 maar liefst 21.000 BTC in bezit hebben. Daarmee is het een relatief kleine speler ten opzichte van MicroStrategy, maar wel één van de grotere Bitcoin houders.
Metaplanet secures $25.9M through zero-interest bonds to stack more Bitcoin. Their goal? 21,000 BTC by 2026. 💰📈 #Bitcoin #Crypto
De juiste strategie voor Metaplanet
Inmiddels kunnen we stellen dat bovengenoemde strategie de juiste strategie voor Metaplanet is gebleken. Eerder deze week werd namelijk al bekend dat het aandeel van Metaplanet met meer dan 3500% is gestegen sinds men de Bitcoin strategie geïmplementeerd heeft.
NEW: 🇯🇵 Metaplanet's stock is up over 3,500% after adopting a #Bitcoin strategy. The Bitcoin effect 🙌
Dit is niet de enige reden die aangeeft dat Metaplanet de juiste strategie gekozen heeft. De andere reden is terug te vinden in de hoge inflatie in Japan. De inflatie houdt ook in dit land al geruime tijd aan en heeft daarmee voor een aanzienlijke waardevermindering van de Japanse Yen gezorgd. Het gevolg hiervan is dat zowel mensen als bedrijven hun vermogen aanzienlijk zien slinken.
Voor Metaplanet was dit des te meer reden om zoveel mogelijk geld in Bitcoin te pompen. Deze digitale valuta staat nu eenmaal te boek als één van de beste middelen tegen inflatie. Metaplanet heeft haar bedrijfsvermogen hier prima mee beschermd en geniet ondertussen ook nog van een aandeel dat steeds waardevoller wordt.
Het is in ieder geval interessant om de ontwikkelingen van Metaplanet en MicroStrategy in de gaten te houden. Gaat het succesvolle schip ooit stranden? Of blijven deze bedrijven de komende jaren optimaal profiteren van hun Bitcoin strategie?
Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.
Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.