Ook de Canadese Centrale Bank investeert miljoenen in Bitcoin
De uitverkiezing van Donald Trump als nieuwe Amerikaanse president heeft een hoop losgemaakt in de cryptowereld. De cryptomarkt zakte volledig in na de aangekondigde importheffingen, terwijl de TRUMP- en MELANIA memecoins ook veel opzien hebben gebaard.
Op nog een manier heeft Trump voor de nodige opschudding gezorgd. Sinds hij aan de macht in Amerika is, is er namelijk een hoop te doen om het aannemen van Bitcoin als nationale reserve. Trump heeft min of meer aangekondigd dit te gaan doen, waarna opvallend genoeg ook andere landen zich in Bitcoin zijn gaan verdiepen. Zo lijkt het althans.
Eerder deze week werd bijvoorbeeld al bekend dat India de cryptoregels wil versoepelen. Vandaag bereikte ons het nieuws dat de Canadese Nationale Bank ook miljoenen in Bitcoin geïnvesteerd heeft. Volgt het land hiermee het voorbeeld van Trump? Of heeft Canada een ander motief om miljoenen in Bitcoin te investeren?
BREAKING: THE NATIONAL BANK OF CANADA BOUGHT $2 MILLION WORTH BITCOIN. BANKS ARE IN FOMO !!!
Investering van $2 miljoen
Zoals ook in bovenstaande tweet aangegeven wordt, heeft de Canadese Nationale Bank $2 miljoen in Bitcoin geïnvesteerd. Dit is op zich geen wereldschokkend bedrag, maar het gaat vooral om de stap die deze bank gezet heeft. Normaal gesproken zweren Nationale Banken bij het huidige, monetaire stelsel. Daarin hebben deze banken immers alle touwtjes in eigen handen.
Met deze investering laat de Canadese Nationale Bank echter zien tóch open te staan voor Bitcoin. Dit is ontzettend goed nieuws, aangezien de gehele cryptomarkt baat heeft bij een massale adoptie. Juist daar spelen banken een cruciale rol bij.
Overigens is deze investering de volgende investering in een steeds langer wordende rij. Eerder deze week berichtten wij al over gedane investeringen door Goldman Sachs. Dit is de grootste bank in Amerika en daarmee een bijzonder machtige speler. Dat een dergelijke bank in crypto geïnvesteerd heeft, is al veelzeggend voor het huidige momentum.
🇨🇦 JUST IN: National Bank of Canada has purchased $2 million in Bitcoin ETFs.
Wat kunnen deze investeringen voor Bitcoin betekenen?
De Nationale Bank van Canada heeft er dus voor gekozen om $2 miljoen in Bitcoin te investeren. Dit deed de bank door dit bedrag in Bitcoin ETF’s te pompen. Daarmee geeft de bank eigenlijk meerdere signalen af.
Ten eerste laat de bank zien toch open te staan voor Bitcoin. Ten tweede laat deze bank zien dat men de voordelen van crypto ETF’s in ziet. Ten derde laat deze bank zien dat men eigenlijk van mening is dat de maatschappij niet meer zonder crypto kan. Dat is overigens een opvatting die bij meer en meer grote partijen lijkt te ontstaan.
Voor Bitcoin is dit uiteraard goed en bullish nieuws. Om een nieuwe uitbraak door te kunnen maken, lijkt Bitcoin echt goed nieuws nodig te hebben. De massale investeringen van verschillende banken in Bitcoin kan zomaar het benodigde nieuws zijn.
Op dit moment bevindt de Bitcoin prijs zich echter in een fase van consolidatie. De afgelopen 5 dagen is de koers met 0,26% gedaald. Dit geeft aan dat Bitcoin niet uit kan breken, maar dat er ook geen reden is voor een forse daling.
Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.
Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.