Positieve ontwikkelingen in Hong Kong, waarom is dit belangrijk?
De gehele cryptomarkt heeft baat bij een brede adoptie. Een brede adoptie vanuit particulieren, maar al helemaal vanuit overheden en centrale banken. Het is gelukkig een feit dat op meer en meer manieren de gewenste adoptie lijkt te ontstaan. Zo schreven wij vorige week al nieuwsberichten over grote gedane investeringen door de Canadese Centrale Bank en een grote Engelse bank.
Ook op landenniveau zijn er de nodige ontwikkelingen gaande. Zo werd vorige week al bekend dat men in India de regels wil versoepelen. Momenteel betaalt men in India nog een torenhoge belasting over crypto, maar deze belasting zou aanzienlijk verlaagd moeten gaan worden. In de schaduw hiervan zijn er ook in Hong Kong de nodige positieve ontwikkelingen. Dit lijkt wellicht een nietszeggend land(je) te zijn, maar niks is minder waar. Voor de gehele cryptomarkt kan Hong Kong zomaar een leidende rol in gaan nemen.
Wat is er gaande in Hong Kong? In Hong Kong heeft de overheid zich volledig opengesteld voor crypto. Zo maakte de overheid in Hong Kong vandaag bekend dat er nóg een crypto platform toegestaan wordt in het land:
BREAKING: HONG KONG SFC APPROVES ANOTHER BITCOIN AND CRYPTO TRADING PLATFORM BULLISH 🚀
Dit houdt dus in dat inwoners van Hong Kong op meerdere manieren in crypto kunnen investeren. Dit kunnen ze al via de bestaande crypto exchange doen en binnenkort dus ook via een andere crypto exchange. Om meerdere redenen is dit bijzonder belangrijk voor de gehele cryptomarkt.
Leidend land in Azië
Qua oppervlakte en inwonersaantallen is Hong Kong een bijzonder klein land. Qua invloed is het in Azië echter bijzonder groot. Dit land loopt voorop op het gebied van innovatie, van technologie en financiën. Dit wordt niet voor niets gezien als de tech hub van Azië.
Voor crypto zijn de bovenstaande ontwikkelingen daarom zeer positief. Zodra de inwoners van Hong Kong grootschalig in crypto gaan investeren, waait dit mogelijk ook over naar andere Aziatische landen. Daar is crypto nog niet zo groot als in bijvoorbeeld Amerika. Voor de gehele cryptomarkt valt in dit werelddeel dus nog heel veel te behalen.
Bovendien is het een feit dat in Hong Kong veel rijke mensen leven. Dit heeft puur te maken met het feit dat dit een tech hub is, dat veel grote bedrijven zich hier vestigen en dat het belastingstelsel interessant is. Dit zou dus kunnen betekenen dat veel kapitaalkrachtige mensen hun geld in crypto gaan steken. Daarmee loopt de totale instroom in de markt alsmaar verder op. Zeker als ook in Europese landen en in Amerika men in crypto blijft investeren.
Overigens spelen er in Hong Kong nog veel meer zaken op de achtergrond. Zo bemoeit de overheid zich momenteel nadrukkelijk met crypto en probeert het alle regelgeving zo aantrekkelijk mogelijk te maken:
🇭🇰 HONG KONG NOW OFFICIALLY ACCEPTS #BITCOIN AND CRYPTO AS PROOF OF ASSETS TO APPLY FOR RESIDENCY 🤯 CHINA IS GETTING PREPARED 🚀
Hong Kong lijkt dus een ietwat nietszeggend landje, maar kan van grote invloed zijn voor de gehele cryptomarkt. Het is, vanuit het perspectief van de cryptomarkt, vooral te hopen dat andere Aziatische landen het voorbeeld van Hong Kong gaan volgen.
Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.
Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.