Metaplanet en World Liberty Financial investeren weer grote bedragen
Alle cryptohouders hopen zich op te kunnen maken voor een wilde rit naar boven. Een wilde rit waardoor nieuwe all time high koersen genoteerd worden en waardoor houders veel geld kunnen verdienen. Niet alleen particuliere houders hopen hierop, maar ook meer en meer officiële instanties. De afgelopen weken valt namelijk op dat meerdere overheden en (centrale) banken grote bedragen in crypto geïnvesteerd hebben. Dat is ook vandaag weer een feit. Het Japanse bedrijf Metaplanet en de Amerikaanse organisatie World Liberty Financial hebben namelijk grote investeringen gedaan.
Investering van $6,6 miljoen in Bitcoin
Het Japanse bedrijf Metaplanet volgt het voorbeeld van het Amerikaanse bedrijf MicroStrategy. Deze beide bedrijven geven soort van obligaties uit, halen hiermee geld op en investeren dit geld vervolgens in Bitcoin. Vandaag maakte Metaplanet bekend een nieuwe investering in Bitcoin te hebben gedaan. Het gaat hierbij om een totale investering van $6,6 miljoen.
JUST IN: 🇯🇵 Japanese public company Metaplanet buys 68.50 #Bitcoin for $6.6 million.
Voor dit bedrag heeft het Japanse bedrijf 68,5 Bitcoin tokens gekocht. Daarmee komt het totale bezit van dit bedrijf uit op 2.100 Bitcoin tokens. Het bedrijf kan hiermee absoluut niet aan het bezit van MicroStrategy tippen, maar heeft toch een indrukwekkende hoeveelheid Bitcoin tokens inmiddels in bezit. Zelf berichtte het bedrijf eerder vandaag al dat het momenteel 0,01% van alle Bitcoin in omloop in bezit heeft:
*Metaplanet Reaches 0.01% of Total Bitcoin Supply*
Nieuwe investering van World Liberty Financial
Om de organisatie World Liberty Financial is sinds enige tijd een hoop te doen. Dit is een organisatie die ondersteund wordt door Trump en waarin ook zijn zonen actief zijn. De organisatie werd in 2024 opgericht en gaat officieel als een ‘gedecentraliseerd financieel protocol’ door het leven. Dit klinkt wellicht ietwat onduidelijk. Wat echter bijzonder duidelijk is, is dat World Liberty Financial veel vertrouwen in Bitcoin heeft. Deze organisatie heeft vandaag namelijk een nieuwe investering in crypto gedaan:
💥BREAKING: TRUMP JUST BOUGHT MORE ALTCOINS. THE U.S. PRESIDENT IS BULLISH ON ALTSEASON!🔥
World Liberty Financial heeft hierbij niet voor een investering in Ethereum gekozen, maar voor een investering in SEI. Hiermee lijkt deze organisatie zijn bezittingen in crypto ietwat te willen spreiden. Over het algemeen brengt een dergelijke spreiding logischerwijs minder risico met zich mee.
De rol van World Liberty Financial in de cryptowereld is eigenlijk dubbel. Enerzijds is bekend dat dit een speeltje van Trump is; uit deze investeringen blijkt dan ook dat Trump veel vertrouwen in crypto heeft. Anderzijds is er her en der ook kritiek te vinden op World Liberty Financial. Moet de Amerikaanse president zich wel op een dergelijke manier bezig houden met financiële producten? Dat is inderdaad voer voor een logische discussie.
Wat laten deze investeringen ons zien?
Deze investeringen laten ons vooral veel geloof en vertrouwen in de cryptomarkt zien. Het is niet voor niets dat steeds meer bedrijven, overheden en (centrale) banken in crypto investeren. Ze zijn bang om de boot te missen en/of ze zien oprecht de potentie van crypto in.
Op de achtergrond speelt nog een belangrijke reden: de aanhoudend hoge inflatie. Ook bedrijven, overheden en banken gaan daarom op zoek naar financiële producten die niet/minder inflatiegevoelig zijn.
Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.
Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.