Ethereum zakt naar $2.000, kan ETH een vierde maand verlies vermijden?
Ethereum (Ticker: ETH) bevindt zich op een cruciaal moment, terwijl investeerders te maken hebben met aanhoudende verliezen.
Een institutionele investeerder ondersteund door Donald Trump, is een van de zwaarst getroffen partijen. ETH vormt 65% van de crypto portefeuille van WLFI, en de recente koersdaling heeft hen met een verlies van $110 miljoen achtergelaten. Terwijl sommige investeerders de dip zien als een koopkans, blijven anderen voorzichtig.
Ondanks de dalingen tonen langetermijntrends vertrouwen in Ethereum zijn toekomst. Vorige week werd $1,80 miljard aan ETHvan beurzen gehaald, wat duidt op een voorkeur voor het holden. Terwijl Ethereum een cruciale 21 daagse periode ingaat, is de grote vraag of het de vierde opeenvolgende maand van verliezen kan vermijden.
Institutionele druk door dalende Ethereum-koers
De daling van Ethereum raakt grote institutionele beleggers hard, vooral World Liberty Fi. ETH maakt meer dan $15 miljoen uit van WLFI $76 miljoen portefeuille, wat heeft geleid tot een dagelijks verlies van 6%, voornamelijk veroorzaakt door een 6% daling in ETH.
Bron: Arekmis
Ook andere holdings, zoals staked ETH en Wrapped Bitcoin, zijn gedaald, waardoor de niet gerealiseerde verliezen oplopen. WLFI blootstelling aan Ethereum gerelateerde activa is nu meer dan 65%. ETH werd op het moment van schrijven verhandeld rond $1.902, met een lichte rebound, maar de algemene trend blijft bearish.
Bearish momentum volgens RSI en MACD
De technische indicatoren wijzen op zwakte. De Relative Strength Index bevindt zich rond 30, wat wijst op oversold condities, terwijl de MACD diep in negatief terrein blijft, wat suggereert dat het bearish momentum aanhoudt. De On Balance Volume blijft vlak, wat wijst op de zwakke koopdruk.
Bron: TradingView
Hoewel dit op korte termijn een technische bounce kan veroorzaken, blijft de bredere trend bearish. Ethereum zal snel $2.100 moeten heroveren om verdere dalende druk te vermijden.
Lange termijn accumulatie ondersteunt ETH
Ondanks de recente zwakte lijken lange termijn holders zich geen zorgen te maken. In de afgelopen week werd $1,80 miljard aan ETH van gecentraliseerde beurzen gehaald, een teken van vertrouwen in zelfbewaring en langetermijnopslag. Historisch gezien gingen dergelijke uitstroomfasen vooraf aan herstelperiodes, zoals gezien werd tijdens de bodem van 2022.
Bron: IntoTheBlock
De laatste gegevens bevestigen dit patroon. Whales en institutionele spelers blijven ETHaccumuleren tijdens dips in plaats van te capituleren. Terwijl het sentiment op korte termijn voorzichtig blijft, suggereren deze netto uitstromen een diepgeworteld vertrouwen in Ethereum zijn toekomst, mede door aankomende netwerk upgrades en de groeiende rol van Ethereum binnen DeFi en tokenisatie-infrastructuur.
Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.
Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.