Blockchain Stories
vrijdag 26 juni 2026 BTC -- / --
🔍

Cryptomarkt blijft sterk ondanks krimp Amerikaanse economie

Maak Blockchain Stories een voorkeursbron op Google
Cryptomarkt blijft sterk ondanks krimp Amerikaanse economie
Cryptomarkt blijft sterk ondanks krimp Amerikaanse economie

De cryptomarkt blijft opvallend stabiel ondanks nieuwe macro-economische zorgen. Terwijl de Amerikaanse economie krimpt, kleuren veel grote coins toch groen.

Vooral Ethereum en Solana doen het goed, en sommige altcoinsschieten zelfs met dubbele cijfers omhoog. Achter de schermen is het allesbehalve rustig: BlackRock, Ripple en FIFA zorgen voor stevige headlines.

Bitcoin is verkrijgbaar bij Bitvavoen Bybit.

Groene cijfers voor grote munten

Bitcoin staat op $95,054, een kleine stijging van 0.5% in de afgelopen 24 uur. BTC blijft daarmee dicht bij zijn hoogste niveaus van het jaar. Ethereum doet het zelfs nog beter met een stijging van 0.8% en een koers van $1,812. ETH blijft populair bij zowel retail als institutionele beleggers.

Ook Solana laat een plus zien met +0.8% en een prijs van $149.71.XRP daalt iets naar $2.20.

Opvallend is de sterke prestatie van WIF, CRV en Fartcoin, die allen met meer dan 10% zijn gestegen. Het geeft aan dat risicovolle altcoins nog steeds geliefd zijn bij handelaren die op korte termijn rendement zoeken.

Liquidaties stijgen, markt houdt stand

Ondanks het optimisme was het geen rustige dag voor traders. In totaal werd er voor $278 miljoen aan posities geliquideerd. De grootste klappen vielen bij Ethereum ($63.98M) en Bitcoin ($61.92M), met name op long posities. Toch bleef de algemene markt sterk genoeg om grote correcties te voorkomen.

De Fear & Greed Index staat op 53, wat wijst op lichte hebzucht en vertrouwen in de markt. Het totale handelsvolume kwam uit op $47.03 miljard, een stijging van bijna 5% vergeleken met de dag ervoor.

BlackRock en Ripple maken de dienst uit

Op fundamenteel vlak was er ook genoeg nieuws. Zo wil BlackRock zijn Treasury Trust fonds van $150 miljard gaan tokenizen op Ethereum. Dit zou een enorme stap zijn richting institutionele adoptie. Ripple probeerde ondertussen Circle over te nemen met een bod van $4 tot $5 miljard, maar ving bot.

Tot slot kwam ook FIFA in het nieuws: hun NFT collectie verhuist binnenkort naar een nieuwe EVM keten. Hiermee proberen ze een grotere groep web3 gebruikers aan te spreken en NFT’s meer waarde te geven binnen het sportecosysteem.

Vat dit artikel samen met AI

Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.

Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.

Meer Solana Nieuws

Meer nieuws ›