Riot verkoopt voor het eerst sinds 2024 weer Bitcoin
Bitcoin miner Riot Platforms heeft in april voor het eerst in vijftien maanden weer een deel van zijn BTC bezit verkocht. In totaal gingen er 475 bitcoin de deur uit, waarvan 463 in april zijn gemined en 12 afkomstig waren uit de reserves van het bedrijf. De verkoop leverde naar schatting 38,8 miljoen dollar op.
Strategiewijziging voor groei
De stap markeert een opvallende breuk met de eerdere strategie van Riot, dat jarenlang bekend stond om zijn 100% hodl beleid. Volgens CEO Jason Les is de verkoop bedoeld om verdere groei en operationele kosten te ondersteunen zonder nieuwe aandelen uit te geven. Dit moet verwatering van aandelen tegengaan. Riot sloot onlangs ook nog een kredietlijn van 100 miljoen dollar af bij Coinbase, gedekt door bitcoin.
Riot is niet de enige partij die van strategie verandert. CleanSpark kondigde vorige maand aan zijn maandelijkse productie ook voortaan te verkopen. Marathon Digital Holdings, daarentegen, blijft vasthouden aan een 100% hodl strategie. Het bedrijf produceerde in april 705 BTC maar verkocht er geen.
Extra transacties zorgen voor speculatie
Naast de gemelde verkoop werd nog eens voor 6,7 miljoen dollar aan BTC naar NYDIG verplaatst. Volgens Arkham Intelligence was dit exact 475 BTC, wat duidt op verdere verkoopactiviteiten. De extra bewegingen wakkeren speculaties aan dat Riot nog meer verkopen plant in mei.
Op het moment van schrijven houdt Riot nog 19.211 BTC aan in zijn balans, een aanzienlijk bezit in vergelijking met andere publieke miners. De recente marktontwikkelingen na de halving maken het uitdagender voor miners om winstgevend te blijven zonder dergelijke strategische stappen.
De verkoop is relevant binnen de bredere discussie over hoe publieke miners omgaan met hun reserves, zeker nu de cryptomarkt zich in een volatiel tijdperk bevindt waarin liquiditeit en flexibiliteit belangrijker lijken dan ooit.
ARKHAM ALERT: RIOT PLATFORMS SELLING BITCOIN Riot just reported that they sold 475 BTC in April for $38.8M. During April, they moved exactly 475 BTC to NYDIG. Today, they just moved another $6.7M BTC to NYDIG. Are they selling even more this month? https://t.co/VMYJA6QPyp
Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.
Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.