Blockchain Stories
vrijdag 26 juni 2026 BTC -- / --
🔍

Coinbase jaagt op nieuwe deals na miljardenovername Deribit

Maak Blockchain Stories een voorkeursbron op Google
Rate this image coinbase deribit overname sp500 groei strategie
Rate this image coinbase deribit overname sp500 groei strategie

Coinbase zit niet stil. Na de overname van Deribit voor 2,9 miljard dollar kijkt het bedrijf alweer naar nieuwe kansen.

CEO Brian Armstrong bevestigt in een interview met Bloomberg dat Coinbaseactief op zoek is naar strategische overnames, vooral met het oog op internationale groei en productontwikkeling.

Deribit deal opent deuren naar derivatenmarkt

De aankoop van Deribit, marktleider in Bitcoin en Etheropties, is de grootste overname die Coinbase ooit heeft gedaan sinds het beursgenoteerd werd in 2021. De deal bestond uit 700 miljoen dollar in cash en 11 miljoen aandelen. Armstrong ziet het als een cruciale stap in de wereldwijde uitbreiding richting cryptoderivaten, een segment dat steeds interessanter wordt voor institutionele beleggers.

Coinbase CEO Brian Armstrong told Bloomberg TV that after the $2.9 billion acquisition of Deribit earlier this month, the company is still exploring more M&A opportunities, especially those that support international expansion and product growth. He emphasized Coinbase's strong…

— Wu Blockchain (@WuBlockchain) · May 15, 2025

Deribit verhuisde eerder naar Dubai en is goed voor meer dan 90% van de wereldwijde handel in crypto opties. Met de overname zet Coinbase zichzelf direct op de kaart in deze snelgroeiende sector.

Volgens Armstrong past de acquisitie in een grotere strategie: bedrijven zoeken die “hetzelfde denken” en die kunnen helpen om producten sneller en beter te ontwikkelen.

S&P 500 en een sterke kaspositie

Coinbase is financieel sterk. De beurs heeft bijna 10 miljard dollar in kas en Armstrong benadrukt dat ze hun liquide valuta als beursgenoteerd bedrijf slim inzetten. “We kijken voortdurend naar M&A, maar we springen niet op elke kans,” zegt hij. “Het moet wel echt waarde toevoegen.”

Terwijl er geruchten zijn over een mogelijke overname van stablecoinuitgever Circle, houdt Armstrong het vaag: “Geen nieuws om vandaag te delen.” Circle werkt al nauw samen met Coinbase rond de USDC stablecoin en staat zelf op het punt om beursgenoteerd te worden.

Op 19 mei wordt Coinbase opgenomen in de prestigieuze S&P 500 index. Daarmee is het het eerste cryptobedrijf dat die mijlpaal bereikt. De aandelen stegen al 24% na de aankondiging, en zijn deze maand zelfs meer dan 50% gestegen.

Nieuwe fase voor crypto op Wall Street

De toevoeging aan de S&P 500 markeert een nieuw hoofdstuk, niet alleen voor Coinbase, maar voor de hele cryptosector. Analisten zien het als een teken dat digitale assets definitief een plek hebben veroverd in traditionele financiële markten.

Meer over het interview met Armstrong lees je in de Bloomberg publicatie.

Vat dit artikel samen met AI

Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.

Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.

Meer Coinbase Nieuws

Meer nieuws ›