Blockchain Stories
vrijdag 26 juni 2026 BTC -- / --
🔍

Crypto exchange Bullish dient vertrouwelijke IPO aanvraag in

Maak Blockchain Stories een voorkeursbron op Google
bullish ipo wallstreet sec aanvraag cryptoexchange
bullish ipo wallstreet sec aanvraag cryptoexchange

Bullish, het cryptoplatform dat ooit werd opgericht door Block.one, heeft in stilte een belangrijke stap gezet richting de beurs. Volgens de Financial Times heeft het bedrijf recent vertrouwelijke documenten ingediend bij de Amerikaanse beurswaakhond SEC om een beursnotering op Wall Street voor te bereiden.

De beursplannen lijken perfect getimed, aangezien president Donald Trump meerdere pro crypto standpunten uitdraagt en een soepeler beleid voert dan zijn voorganger. Dit creëert momentum voor cryptobedrijven die willen profiteren van het groeiende vertrouwen vanuit investeerders.

IPO in voorbereiding na mislukte SPAC deal

Het is niet de eerste poging van Bullish om naar de beurs te gaan. In 2021 probeerde het al via een SPAC constructie naar de beurs te komen, maar door dalende markten ging dat feest niet door. Nu probeert het bedrijf het opnieuw, dit keer via een traditionele beursgang. Jefferies is aangesteld als lead underwriter.

De beursgang van Bullish zou passen binnen een bredere trend van crypto IPO’s die momenteel weer op gang komen. Afgelopen week maakte stablecoinbedrijf Circle al indruk door bij zijn beursdebuut $1,1 miljard op te halen. De koers steeg op de eerste dag met 168%, wat het de grootste beursintroductie in jaren maakte. Ook Gemini, van de gebroeders Winklevoss, zou inmiddels een vertrouwelijke beursaanvraag hebben ingediend.

Trump effect stimuleert crypto IPO’s

De populariteit van crypto wordt flink gevoed door Trumps recente uitspraken en beleidsrichting. Zijn administratie draait eerdere beperkingen van het Biden tijdperk terug en belooft juist meer ruimte voor innovatie. Het gevolg: Bitcoin boven de $100.000, heropleving van de IPO markt en optimisme onder investeerders.

Bullish, dat zichzelf omschrijft als een blockchain exchange met “marktleidende diepte en strakke spreads”, hoopt nu van die positieve golf te profiteren. Het bedrijf is mede gesteund door investeerder Peter Thiel, die bekend staat als vroege supporter van zowel crypto als Trump.

De beursgang zou ook betekenen dat CoinDesk, het cryptomediabedrijf dat Bullish in 2023 overnam, deel wordt van een beursgenoteerd bedrijf. Daarmee verstevigt Bullish zijn positie in zowel handelsinfrastructuur als crypto informatievoorziening.

Vat dit artikel samen met AI

Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.

Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.

Meer Crypto Exchange Nieuws

Meer nieuws ›