Blockchain Stories
vrijdag 26 juni 2026 BTC -- / --
🔍

Crypto blijft geld aantrekken: $1.9 miljard in één week

Maak Blockchain Stories een voorkeursbron op Google
crypto inflows hit record ninth week run
crypto inflows hit record ninth week run

Ondanks wereldwijde spanningen blijft de crypto markt geld aantrekken. Afgelopen week stroomde er opnieuw $1.9 miljard richting digitale activa, wat de negende opeenvolgende week van instroom markeert. Daarmee komt het totaal voor dit jaar uit op een nieuw record van $13.2 miljard. Bitcoin en Ethereum trekken daarbij de meeste aandacht van beleggers, maar ook altcoins zoals XRP en Sui doen weer mee.

Bitcoin is verkrijgbaar bij Bitvavo en Bybit.

Bitcoin herstelt sterk, Ethereum knalt

Bitcoin veert overtuigend op na een korte periode van uitstroom. Alleen vorige week al werd er voor $1.3 miljard geïnvesteerd in BTC producten. Zelfs short Bitcoin producten krijgen een kleine boost met $3.7 miljoen aan instroom, al blijft het totale beheerde vermogen daar vrij laag ($96 miljoen).

Digital asset investment products saw $1.9bn in inflows last week, marking the 9th consecutive week and a record YTD total of $13.2bn. $BTC rebounded with $1.3bn in inflows, while $ETH saw $583m inflows, its strongest since February.

— Satoshi Club (@esatoshiclub) · June 16, 2025

Ethereum presteert misschien nog wel opvallender. Met $583 miljoen aan instroom beleeft ETH zijn beste week sinds februari. In de afgelopen periode is er in totaal al $2 miljard richting Ethereum gestroomd, goed voor 14% van het totale beheerd vermogen binnen ETH producten. Daarmee lijkt het vertrouwen van beleggers stevig teruggekeerd.

XRP en Sui maken comeback, regio VS domineert

Na drie weken van uitstroom weet XRP $11.8 miljoen aan nieuw kapitaal aan te trekken. Ook Sui krijgt opnieuw belangstelling van investeerders, met $3.5 miljoen instroom. Hoewel dat in verhouding klein lijkt, laat het zien dat er ook onder de altcoins weer beweging zit.

Wat opvalt is dat de Verenigde Staten vrijwel in z’n eentje verantwoordelijk is voor de volledige wereldwijde instroom van afgelopen week: $1.9 miljard. Andere landen zoals Duitsland ($39.2 miljoen), Zwitserland ($20.7 miljoen) en Canada ($12.1 miljoen) volgen op afstand. Tegelijkertijd verlaten investeerders juist de markten in Hong Kong (-$56.8 miljoen) en Brazilië (-$8.5 miljoen).

Inflows houden aan ondanks geopolitieke zorgen

Waar traditionele markten nog huiverig zijn door geopolitieke onrust, lijken digitale activa daar weinig last van te hebben. Net als goud trekken ze juist nieuwe investeringen aan als hedge tegen onzekerheid. Het feit dat de instroom al negen weken achter elkaar positief is, geeft aan dat het vertrouwen structureel lijkt.

Met de zomer in aantocht en nieuwe regelgeving op komst, wordt het interessant om te zien of deze trend zich voortzet. Voor nu lijkt de markt in ieder geval te bloeien ondanks alles. Zie ook hoe Bitcoin en Ethereum onlangs grote liquidaties veroorzaakten ondanks een kalme markt.

Vat dit artikel samen met AI

Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.

Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.

Meer Ripple (XRP) Nieuws

Meer nieuws ›