Blockchain Stories
vrijdag 26 juni 2026 BTC -- / --
🔍

Peter Thiel’s crypto exchange Bullish wil naar de NYSE

Maak Blockchain Stories een voorkeursbron op Google
bullish crypto exchange files nyse ipo
bullish crypto exchange files nyse ipo

Crypto exchange Bullish zet een grote stap: het bedrijf wil naar de beurs en heeft officieel een aanvraag ingediend bij de Amerikaanse beurswaakhond SEC. De beursgang moet plaatsvinden op de New York Stock Exchange (NYSE) onder de ticker BLSH.

Bitcoin is verkrijgbaar bij Bitvavo en Bybit.

Bekende namen achter Bullish

Wat Bullish extra interessant maakt, is het rijtje grote namen dat achter het bedrijf staat. Oprichter en investeerder Peter Thiel, bekend van PayPal en Palantir, steunt de exchange via Founders Fund en Thiel Capital. Ook investeerders als Nomura, Mike Novogratz en andere zwaargewichten zijn betrokken. De CEO van Bullish is niemand minder dan Tom Farley, de oud president van de NYSE.

Bullish, a crypto exchange owned by Bullish Global, has filed for a U.S. IPO and plans to list on the NYSE under the ticker “BLSH.” The exchange reported $80M net income in 2024, but posted a $349M loss in Q1 2025.

— Satoshi Club (@esatoshiclub) · July 19, 2025

Het bedrijf begon als een spin off van Block.one en kocht in 2023 de bekende crypto website CoinDesk op. Volgens eigen cijfers heeft het platform sinds de lancering al meer dan $1,25 biljoen aan handelsvolume verwerkt. Ook andere grote exchanges innoveren volop om marktaandeel te behouden.

In het eerste kwartaal van 2025 draaide Bullish een gemiddeld dagelijks handelsvolume van $2,5 miljard. Daarmee behoort het tot de top 5 exchanges wereldwijd voor spot trading van Bitcoin en Ether.

Bullish mikt op groei in stabieler klimaat

Het bedrijf ziet zijn beursgang als een belangrijke stap om de adoptie van digitale assets te versnellen. In de IPO aanvraag wordt expliciet genoemd dat Bullish zich wil inzetten voor bredere acceptatie van stablecoins, crypto en blockchain technologie.

De timing lijkt strategisch: na de recente beursgang van Circle en een nieuwe golf van crypto IPO’s (Etoro, Galaxy Digital en Gemini), is het moment gunstig. Bovendien kreeg de sector deze week een boost toen president Trump de GENIUS Act ondertekende, een wet die meer duidelijkheid en bescherming moet bieden rond stablecoins. Het marktsentiment is positief na recente prijsrally’s, wat een gunstig klimaat creëert voor nieuwe beursnoteringen.

De volledige aankondiging van Bullish lees je op CNBC.

Vat dit artikel samen met AI

Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.

Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.

Meer Crypto Exchange Nieuws

Meer nieuws ›