Amerikaanse overheid houdt $20 miljard aan Bitcoin vast
De Amerikaanse minister van Financiën, Scott Bessent, heeft in een interview met Fox verklaard dat de overheid voorlopig geen Bitcoin zal kopen. Volgens hem is er geen noodzaak om actief crypto aan te schaffen, omdat er al genoeg reserves zijn via eerder in beslag genomen coins.
Bitcoin is verkrijgbaar bij Bitvavo en Bybit.
Geen nieuwe aankopen op de planning
“We are not going to be buying,” aldus Bessent tijdens het gesprek, verwijzend naar de strategie rond crypto reserves. In plaats van aankopen te doen op de markt, kiest het ministerie ervoor om gebruik te maken van de reeds in beslag genomen digitale activa. Daarmee lijkt de overheid te willen voorkomen dat het actief invloed uitoefent op de koers of marktstructuur van Bitcoin.
JUST IN: 🇺🇸 US Treasury Secretary Scott Bessent says “we are not going to be buying” #Bitcoin
Bitcoin verkopen wordt stopgezet
Bessent gaf ook aan dat de Amerikaanse overheid haar strategie aanpast en stopt met het verkopen van Bitcoin. De reden hiervoor werd niet tot in detail toegelicht, maar de beslissing komt op een moment dat de markt sterk beweegt en de geopolitieke druk toeneemt. Volgens de minister ligt de waarde van de huidige Bitcoin reserves van de VS tussen de $15 miljard en $20 miljard. Daarmee bezit de overheid een van de grootste publieke crypto portefeuilles ter wereld.
Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.
Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.