Blockchain Stories
vrijdag 26 juni 2026 BTC -- / --
🔍

Tether blijft investeren in Bitcoin, goud en land

Maak Blockchain Stories een voorkeursbron op Google
metaplanetbitcoin
metaplanetbitcoin

Tether ligt opnieuw onder het vergrootglas na geruchten dat het bedrijf een deel van zijn Bitcoin zou hebben verkocht om in goud te stappen. Maar volgens CEO Paolo Ardoino klopt daar niets van. In een reactie op X maakte hij duidelijk dat Tether geen enkele Bitcoin heeft verkocht, maar juist blijft investeren in “veilige activa” zoals Bitcoin, goud en land.

De verwarring ontstond nadat analist Clive Thompson beweerde dat uit de kwartaalcijfers van BDO bleek dat Tether zijn BTC positie had afgebouwd. Daarop volgden berichten dat het zou zijn ingewisseld voor goud. Ardoino noemt die conclusie onjuist. Hij legt uit dat een deel van de Bitcoin simpelweg is toegewezen aan een nieuw project, genaamd XXI.

Bitcoin is verkrijgbaar bij Bitvavo en Bybit.

Geen verkoop, wel allocatie naar nieuw project

Volgens Ardoino heeft Tether niets verkocht, maar wel een deel van zijn Bitcoin stash verplaatst richting het XXI initiatief. Wat dat project precies inhoudt is nog niet helemaal duidelijk, maar het zou gaan om een strategisch initiatief binnen het bedrijf. Hij benadrukt dat dit soort interne allocaties geen liquidaties zijn en dus ook niet betekenen dat Tether afstand neemt van Bitcoin.

“Tether blijft een deel van zijn winsten investeren in veilige activa zoals Bitcoin, goud en land,” aldus Ardoino.

Daarmee wil het bedrijf zich wapenen tegen onzekerheid in de wereld. Tether positioneert zichzelf als een stabiele partij in een volatiele markt en noemt zichzelf dan ook “the stable company.”

Correct. Tether didn't sell any Bitcoin. As Samson says below, it contributed part of its stash into XXI. While the world continues to get darker, Tether will continue to invest part of its profits into safe assets like Bitcoin, Gold and Land. Tether is the Stable Company. https://t.co/4KxdeNEsOE

— Paolo Ardoino 🤖 (@paoloardoino) · September 7, 2025

Onrust vanuit verkeerde interpretatie

De discussie ontstond nadat Clive Thompson de attesten van BDO analyseerde en zag dat de BTC positie van Tether in Q2 2025 lager lag dan in het vorige kwartaal. Hij concludeerde daaruit dat er mogelijk sprake was van een conversie naar goud. Die interpretatie werd opgepikt door meerdere nieuwskanalen, maar blijkt dus op een misverstand te berusten.

Samson Mow, een bekende stem binnen de Bitcoin wereld, zei al eerder dat de geruchten niet kloppen en werd vervolgens bevestigd door Ardoino zelf. Tether blijft dus gewoon bullish op Bitcoin, ondanks het rumoer. Volgens Ardoino is het juist in donkere tijden belangrijk om vast te houden aan assets met solide fundamentele waarde, zoals ook uit hun recente goudstrategie blijkt.

Vat dit artikel samen met AI

Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.

Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.

Meer Stablecoins Nieuws

Meer nieuws ›