BitGo maakt zich op voor IPO na explosieve omzetgroei
BitGo zet een grote stap richting Wall Street. De Amerikaanse crypto custodian heeft officieel een beursgang aangevraagd bij de SEC en gaat zich onder de ticker “BTGO” melden op de New York Stock Exchange. Het bedrijf draait flinke omzet, maar levert opvallend genoeg in op winst. Toch is de interesse in crypto aandelen groter dan ooit, zeker nu ook de Amerikaanse overheid het speelveld steeds gunstiger maakt voor digitale assets.
Volgens een bericht van Reuters wist BitGo in de eerste helft van 2025 een omzet van $4,19 miljard te realiseren, bijna vier keer zoveel als dezelfde periode vorig jaar. Toen bleef de teller steken op $1,12 miljard. De winst daalde echter van $30,9 miljoen naar $12,6 miljoen, wat mogelijk wijst op flinke investeringen of kostenstijgingen voorafgaand aan de IPO.
Beursgang komt op perfect moment
De timing van BitGo lijkt geen toeval. De crypto sector is momenteel weer volop in beweging, met succesvolle IPO’s van bedrijven zoals stablecoinreus Circle, exchange platform Bullish en blockchain kredietverstrekker Figure. De interesse onder beleggers is groot, zeker nu toezichthouders in Washington zich een stuk positiever tonen tegenover crypto dan in voorgaande jaren.
“Beleggers zien digitale assets steeds vaker als volwaardige beleggingscategorie, niet meer alleen als speculatie,” aldus Josef Schuster, CEO van IPO onderzoeksbureau IPOX.
Ook de groei van ETF stromen en de toename van institutionele beleggers onderstrepen dat beeld.
BitGo wil profiteren van institutionele vraag
BitGo is geen kleine speler. Sinds de oprichting in 2013 is het uitgegroeid tot één van de grootste crypto custody bedrijven in de VS. Het bedrijf bewaart en beveiligt digitale activa voor klanten zoals beleggingsfondsen en exchanges, en speelt daarmee een belangrijke rol nu grote partijen steeds vaker de cryptomarkt betreden.
De waardering van BitGo stond in 2023 nog op $1,75 miljard. Met de nieuwe cijfers en de huidige marktdynamiek ligt een flinke waardesprong bij de IPO voor de hand. De beursgang wordt begeleid door grootmachten Goldman Sachs en Citigroup, wat het vertrouwen in het plan nog eens extra onderstreept.
Met een stijgende institutionele interesse in digitale assets en een gunstiger regelgevend klimaat lijkt BitGo klaar om die volgende grote stap te zetten. De beursvloer van New York wacht.
Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.
Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.