Blockchain Stories
vrijdag 26 juni 2026 BTC -- / --
🔍

“Slechtste bullmarkt ooit”: crypto analist waarschuwt voor wat komen gaat

Maak Blockchain Stories een voorkeursbron op Google
worst bullmarket bitcoin altcoins
worst bullmarket bitcoin altcoins

Bitcoin zit dit jaar technisch gezien in een bullmarkt, maar voor veel investeerders voelt het totaal anders.

Analist @crypto_birb noemt het zelfs “de slechtste bullmarkt ooit”.

In een lange post op X legt hij uit waarom de meeste altcoins compleet zijn afgegleden, terwijl alleen Bitcoin zich enigszins staande houdt.

Instituten nemen het over, memecoins slopen de markt

Volgens de analist ligt de eerste oorzaak bij de instroom van grote instellingen. Die richten zich vooral op infrastructuur, real world assets en de top 20 coins. Alles wat daarbuiten valt, wordt genegeerd.

“Slim geld pakte wat écht waardevol is”, zegt hij.

En dat betekent dus: geen ruimte voor risicovolle tokens.

Daarnaast noemt hij memecoins “de grootste kanker” van deze cyclus. De sector zou zichzelf kapot gemaakt hebben door de hype rondom waardeloze tokens, vaak zelfs met extreem foute thema’s.

“We hebben onszelf genaaid,” schrijft hij letterlijk.

Zijn boodschap: wie kiest voor hype boven nut, betaalt uiteindelijk de prijs.

Worst bull run ever. Extremely difficult cycle tbh. Yes I know. Hard to believe its still bull market at all. Well it is – but only for bitcoin. Everything else is down -90% or more. Reasons? I can think of a few: 1. Institutions World's largest institutions going deep into…

— CRYPTO₿IRB (@crypto_birb) · October 25, 2025

Trump, rente en een gebrek aan retail

Ook politiek speelt volgens hem een rol. Trump’s handelsbeleid en economische koers zorgen volgens @crypto_birb voor onzekerheid en een risk off mentaliteit onder beleggers.

“Als er een Democraat was verkozen, stond Bitcoin nu boven $200.000,” stelt hij.

Of dat klopt is discutabel, maar het sentiment is duidelijk: instabiliteit remt groei.

Daar bovenop komt de rente. De hoge kosten van kapitaal zorgen voor afremming van de economie, lagere bestedingen én weinig interesse in crypto vanuit retailbeleggers. Bitcoin staat dit jaar slechts 20% in de plus, terwijl het langjarig gemiddelde op +145% ligt.

Vooruitblik: bearmarkt op komst?

@crypto_birb zelf zegt er warmpjes bij te zitten: hij kocht zwaar in toen BTC nog rond de $20-25k stond en begon in juli al met winstnemen. Toch heeft hij medelijden met nieuwe investeerders:

“Super unlucky.”

Hij waarschuwt ook voor 2026, dat als midterm jaar historisch vrijwel altijd een bearmarkt brengt voor Bitcoin. Gemiddeld levert dat een daling op van -66%.

Altcoins? Volgens hem gaan die nog veel verder onderuit.

“Als je denkt dat een shitcoin niet nóg verder kan dalen omdat ‘ie al -99% is gegaan… dan zie je hem binnenkort nog een keer -99% doen.”

Lees de volledige post via deze link op X.

Vat dit artikel samen met AI

Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.

Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.

Meer Bitcoin Nieuws

Meer nieuws ›