ETH brengt AI en blockchain samen met nieuwe ERC standaard
De cryptomarkt draait op volle toeren met opvallend nieuws van verschillende grote spelers. Van een goudvoorraad in een Zwitserse bunker tot een nieuwe Ethereum standaard die AI agents verbindt: de ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op.
Tether is verkrijgbaar bij Bitvavo en Bybit.
Tether duikt diep in goud én stablecoins
Tether zet stevig in op tastbare waarde en blijkt nu de grootste bekende goudbezitter buiten banken en overheden. Het bedrijf slaat ruim 140 ton goud op in een nucleaire bunker in Zwitserland, met een geschatte waarde van $23 miljard. Dat meldt Bloomberg. Tegelijkertijd introduceert Tether ook een nieuwe stablecoin: USA₮. Deze munt is gekoppeld aan de Amerikaanse dollar en volledig gereguleerd voor de Amerikaanse markt. Met deze zet wil Tether zijn positie in de VS verstevigen, ondanks eerdere zorgen over transparantie.
Ethereum introduceert AI vriendelijke standaard
Ethereum komt binnenkort met een innovatieve update: de ERC-8004 standaard. Deze nieuwe functionaliteit maakt het mogelijk voor AI agenten om tussen organisaties te communiceren en daarbij een overdraagbare en controleerbare reputatie te behouden. De mainnet launch van deze standaard staat voor de deur, en dat kan grote impact hebben op hoe AI en blockchain samenkomen.
Bitcoin en banken onder de loep
In South Dakota ligt een wetsvoorstel op tafel dat het mogelijk maakt voor de staat om direct in Bitcoin te investeren. Ondertussen bouwt American Bitcoin Corp, gesteund door de Trump familie, stevig aan zijn reserves. Het bedrijf voegt 416 BTC toe en komt daarmee uit op een totaal van 5.843 BTC.
Standard Chartered luidt ondertussen de noodklok over stablecoins. De bank waarschuwt dat deze munten tegen het einde van 2028 tot wel $500 miljard aan risico kunnen vormen voor Amerikaanse bankdeposito’s.
Verder kondigt Morgan Stanley zijn toetreding tot de cryptowereld aan met de aanstelling van Amy Oldenburg als hoofd digitale assets. En terwijl de Amerikaanse dollar zijn laagste punt in vier jaar aantikt, voorspelt econoom Scott Bessent juist een economische bloei in 2026, zonder inflatie. Volgens hem stijgen lonen en belastingteruggaven, terwijl prijzen voor brandstof, huren en goederen juist dalen.
Tot slot is er ook nieuws over een grote crypto diefstal. Patrick Witt en de US Marshals Service onderzoeken momenteel de diefstal van meer dan $40 miljoen aan overheidscrypto, meldt on chain onderzoeker ZachXBT via X.
🗞️ Need to catch up on the news? Here's our top 10 from today: 🔸 Tether is now the largest known gold hoarder outside banks and nation states, with over 140 tons worth around $23B stored in a Swiss nuclear bunker, per Bloomberg. 🔹 Standard Chartered warns stablecoins pose up…
Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.
Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.