Blockchain Stories
vrijdag 26 juni 2026 BTC -- / --
🔍

Nog 89.500 ETH open na herstelpoging Kelp en partners

Maak Blockchain Stories een voorkeursbron op Google
defi recovery eth liquidity crisis
defi recovery eth liquidity crisis

De nasleep van het rsETH incident blijft de DeFi sector bezighouden. Kelp werkt samen met Aave en meerdere grote partijen om de schade te beperken, maar er staat nog altijd een aanzienlijk tekort open. Hoewel een deel van de verloren middelen inmiddels is teruggehaald, draait het nu vooral om samenwerking binnen het ecosysteem om de resterende kloof te dichten.

Ethereum is verkrijgbaar bij Bitvavo en Bybit.

Groot deel van het verlies al hersteld

Volgens Kelp bedroeg het initiële tekort na het incident maar liefst 163.200 ETH. Inmiddels is daar een flink deel van teruggevonden. Kelp zelf wist ongeveer 40.300 rsETH veilig te stellen, wat neerkomt op zo’n 43.000 ETH. Daarnaast heeft de Arbitrum Security Council nog eens 30.700 ETH veiliggesteld.

Deze herstelacties brengen het totale teruggewonnen bedrag op ruim 73.000 ETH. Toch blijft er nog een gat van ongeveer 89.500 ETH over, wat aangeeft hoe groot de impact van het incident is geweest. Eerder werd ook duidelijk hoe ernstig de situatie was toen Arbitrum grote hoeveelheden ETH moest bevriezen na de hack.

Kelp and @aave have been working closely with ecosystem partners since April 18 to coordinate a recovery effort for rsETH holders. We want to share some factual statements about where we are, progress made, and the next steps. @ether_fi @ethena @LidoFinance @golemproject …

— Kelp (@KelpDAO) · April 24, 2026

Partners springen bij met miljoenen aan ETH

Om het resterende tekort te verkleinen, hebben meerdere bekende partijen binnen de sector steun toegezegd. Onder andere Mantle, EtherFi, Lido en Golem leveren een bijdrage. Samen gaat het om toezeggingen van ongeveer 43.500 ETH.

Daarnaast is Kelp in gesprek met andere partners om deze bijdragen verder te formaliseren en mogelijk uit te breiden. Ook partijen zoals Aave en andere DeFi projecten spelen een rol in het coördineren van de hersteloperatie.

Focus ligt op compensatie van rsETH houders

De prioriteit ligt volgens Kelp volledig bij de houders van rsETH. Het doel is om hen zo goed mogelijk te compenseren, ondanks het resterende tekort. Nieuwe updates worden verwacht zodra extra toezeggingen rond zijn of wanneer verdere stappen worden gezet in het herstelproces.

De situatie laat zien hoe afhankelijk DeFi projecten zijn van samenwerking in tijden van crisis. Tegelijkertijd blijft het afwachten of het volledige tekort uiteindelijk kan worden gedicht.

Vat dit artikel samen met AI

Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.

Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.

Meer Hacks & Aanvallen

Meer nieuws ›