Hyperliquid is gewoon Binance 2.0 zonder marketing
Kyle Samani, voormalig medeoprichter van Multicoin Capital, steekt de draak niet onder stoelen of banken als het gaat om zijn mening over Hyperliquid. Volgens hem is het decentraliseerde handelsplatform niets meer dan “Binance 2.0 zonder marketingteam”. Samani gaat nog een stap verder en beweert dat Amerikaanse bedrijven helemaal niet met Hyperliquid willen samenwerken.
De kritiek van Samani richt zich voornamelijk op de technische keuzes die Hyperliquid tijdens de ontwikkeling heeft gemaakt. Deze beslissingen werken misschien prima in een gecentraliseerde omgeving, maar zijn volgens hem volslagen incompatibel met een permissionless decentraliseerde setting. Daardoor ligt Hyperliquid volgens Samani meerdere stappen achter op zijn concurrenten.
Technische beperkingen in een decentraliseerde omgeving
De kritiek van Samani raakt een fundamenteel probleem waar veel projecten mee worstelen. Wanneer je als bedrijf een systeem ontwerpt met centralisatie in gedachten, zijn bepaalde benadering veel eenvoudiger om uit te voeren. Deze compromissen werken echter tegen je als je later probeert over te schakelen naar een volledig decentraliseerde architectuur.
Voor Hyperliquid betekent dit dat het platform achter blijft bij de ontwikkeling van echte decentralisatie. De architectuur van het platform is volgens Samani niet klaar voor de stap naar een volledig permissionless systeem, waar niemand een gatekeeper of centrale autoriteit is.
Geen partnerships met Amerikaanse bedrijven mogelijk
Een ander pijnpunt dat Samani aankaart is de geschaade reputatie. Het feit dat “geen echte Amerikaanse bedrijven” meer met Hyperliquid willen werken suggereert dat het platform serieuze problemen ondervat op het gebied van regelgeving en compliance. Dit kunnen partners afschrikken.
Ondanks deze kritiek noteert Hyperliquid vandaag een koers van $66,33, met een daling van 1,0% in de afgelopen 24 uur. Eerdere technische problemen, zoals een fout in de oracledata die de SpaceX perpetual 45% deed crashen, hebben het platform al onder druk gezet.
Next level deeper Hyperliquid is just binance 2.0 without a marketing team and has made 1000s of technical decisions that work well in a centralized setting and won’t work at all in a permissionless decentralized one. And now they’re many steps behind And also no real American…
Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.
Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.