Bybit voert 18% belasting in voor Indiase crypto gebruikers
Indiase crypto gebruikers krijgen opnieuw te maken met strengere regels. Crypto exchange Bybit kondigt aan dat het vanaf 7 juli 2025 een belasting van 18% gaat rekenen op vrijwel alle diensten in India. Deze stap komt voort uit de belastingregels van het land en heeft direct impact op duizenden handelaren.
Vanaf komende week wordt 18% GST (Goods and Services Tax) toegevoegd bovenop de standaard kosten bij onder meer spot en margin trading, derivatenhandel, staking, crypto leningen, Bybit Pay en opnames. Dat betekent dat gebruikers straks extra betalen, zelfs vóór ze winst maken.
Bybit legt dit in detail uit in hun officiële aankondiging: lees hier meer.
Bitcoin is verkrijgbaar bij Bitvavo en Bybit.
Diensten verdwijnen binnenkort in India
Naast de nieuwe belastingregels stopt Bybit ook met een aantal diensten in India. Vanaf 9 juli verdwijnen crypto leningen, Bybit Cards en de bekende trading bots.
🇮🇳 UPDATE: Bybit will charge users in India 18% GST on all trading and service fees starting tomorrow, July 7. On top of the 30% crypto tax and 1% TDS.
Gebruikers krijgen tot 17 juli om openstaande leningen af te lossen. Na die datum worden automatische terugbetalingen uitgevoerd. Ook Bybit Cards worden dan geblokkeerd voor nieuwe betalingen en aanvragen. De trading bots worden zelfs al op 9 juli stopgezet.
Dit alles maakt handelen via Bybit voor Indiase gebruikers flink lastiger.
Indiase belastingdruk blijft zwaar
India staat al bekend om zijn strenge crypto belastingen. Handelaren betalen nu al 30% belasting op winsten én 1% TDS op bijna elke transactie. De extra 18% GST maakt het haast onmogelijk om nog winstgevend te handelen.
Veel Indiase investeerders haakten de afgelopen jaren al af. Volgens CoinDCX CEO Sumit Gupta verhuisden in één jaar tijd ruim vijf miljoen gebruikers naar buitenlandse exchanges. Dat leidde tot zo’n 42 miljard dollar aan kapitaalvlucht, terwijl India slechts 31 miljoen dollar via TDS wist te innen.
Geen regels, wel meer belastingen
De situatie wordt nog zorgelijker door het gebrek aan duidelijke regels. India heeft geen vaste crypto wetgeving, geen duidelijkheid over licenties voor exchanges en geen serieuze bescherming voor investeerders.
Hacks zoals die bij WazirX, waarbij 230 miljoen dollar verloren ging, zorgen voor nog meer onrust. Volgens experts raakt India zo steeds verder achterop in de wereldwijde crypto race, terwijl landen als Thailand, Dubai en Singapore juist innoveren.
De nieuwe stap van Bybit legt pijnlijk bloot hoe zwaar de situatie voor Indiase crypto gebruikers inmiddels is.
Geen financieel advies. Blockchain Stories biedt uitsluitend educatieve en informatieve content. Crypto assets zijn zeer volatiel en je kunt je volledige inleg verliezen. Doe altijd je eigen onderzoek. Lees onze volledige disclaimer.
Affiliate vermelding. Sommige links op deze site zijn partner/affiliate links. Als je je via zo'n link aanmeldt bij een partner, ontvangen wij mogelijk een commissie, zonder extra kosten voor jou. Dit beïnvloedt nooit onze berichtgeving. Lees onze redactionele richtlijnen.